Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:46Bollruta, king out och liknande lekar är helt klart värda en egen diskussion.
Fixar det senare när jag inte måste jobba så himla mycket. (H)
Långnäsa fanns det också något som hette. Och Guld och silver, tror jag.
Bollruta, king out och liknande lekar är helt klart värda en egen diskussion.
Fixar det senare när jag inte måste jobba så himla mycket. (H)
Långnäsa fanns det också något som hette. Och Guld och silver, tror jag.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:52Finns det ingen som har lite mer vetenskap att bidra med här?
Lite tabeller över hårdhetsgrad på olika underlag.?
Stötmätning på en väldämpad sko på asfalt jämfört med motionsspår?
Som vetenskapligt skolad så vill man gärna se siffror istället för subjekt
Finns det ingen som har lite mer vetenskap att bidra med här?
Lite tabeller över hårdhetsgrad på olika underlag.?
Stötmätning på en väldämpad sko på asfalt jämfört med motionsspår?
Som vetenskapligt skolad så vill man gärna se siffror istället för subjekt
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:59LLL: Under två år hade jag ett stående jobb på betonggolv. Inte ens Birkenstock hjälpte. Känner tidvis trötthet i trampdynorna fortfarande nu 25 år senare...
LLL: Under två år hade jag ett stående jobb på betonggolv. Inte ens Birkenstock hjälpte. Känner tidvis trötthet i trampdynorna fortfarande nu 25 år senare...
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 12:39Asfalt är en förkortning av asfaltbetong. Den består av huvudsakligen krossad sten med ett bindemedel.
Betong består ju huvudsakligen av sand och sten, med cement som bindemedel. Betongen blir mer oflexibel än asfalt, eftersom den härdar till en homogen
Asfalt är en förkortning av asfaltbetong. Den består av huvudsakligen krossad sten med ett bindemedel.
Betong består ju huvudsakligen av sand och sten, med cement som bindemedel. Betongen blir mer oflexibel än asfalt, eftersom den härdar till en homogen
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 13:21Peter P.
Jag också är vetenskapligt skolad ( surprise - surprise ) men har genom åren lärt mig att ej tro för mycket på vetenskapliga skrivbordsteorier och undersökningar på ett litet antal människor.Tror sedan många år mer på människor med erfarenheter
Peter P.
Jag också är vetenskapligt skolad ( surprise - surprise ) men har genom åren lärt mig att ej tro för mycket på vetenskapliga skrivbordsteorier och undersökningar på ett litet antal människor.
Tror sedan många år mer på människor med erfarenheter
Quote from Jan Lundquist on 12 April 2010, 13:45Härligt att höra dina berättelser KG, de ger liksom lite perspektiv på saker och ting!
Härligt att höra dina berättelser KG, de ger liksom lite perspektiv på saker och ting!
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 14:09Klokt inlägg av Stig men jag ifrågasätter ändå relevansen. Asfalt är rent tekniskt mjukare än betong, ja. Men vår kropp är mycket mjukare än båda dessa underlag, och asfaltens gruskorn ger knappast efter eller flexar för oss.
Liknelse: Om jag vore en kal
Klokt inlägg av Stig men jag ifrågasätter ändå relevansen. Asfalt är rent tekniskt mjukare än betong, ja. Men vår kropp är mycket mjukare än båda dessa underlag, och asfaltens gruskorn ger knappast efter eller flexar för oss.
Liknelse: Om jag vore en kal
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 14:20K-G: Visst är erfarenhet och anekdoter bra men utan vetenskap så kan det bli helt galet ibland. Se bara på den s.k fettdoktorn som hävdar att hennes kost löser allt från att kurera cancer till svininfluensa.
Det finns också människor som hävdar att rökni
K-G: Visst är erfarenhet och anekdoter bra men utan vetenskap så kan det bli helt galet ibland. Se bara på den s.k fettdoktorn som hävdar att hennes kost löser allt från att kurera cancer till svininfluensa.
Det finns också människor som hävdar att rökni
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 16:42Peter.
Nej, det tror jag inte att du har.Av andra anses jag puckad, ovederhäftig, etcccc.....
Får jag vara lite ironisk?
Vad har fettdoktor och rökning med asfalt att göra?Det finns statistik på att marathonlöpning på asfalt genererar väldigt få skad
Peter.
Nej, det tror jag inte att du har.
Av andra anses jag puckad, ovederhäftig, etcccc.....
Får jag vara lite ironisk?
Vad har fettdoktor och rökning med asfalt att göra?
Det finns statistik på att marathonlöpning på asfalt genererar väldigt få skad
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 18:40Är statistiken gjord på dem som brutit, eller bara dem som kom i mål?
Är statistiken gjord på dem som brutit, eller bara dem som kom i mål?