Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 14:29Robert: Ja, du kanske var en av mina studenter när jag undervisade i logik? Fick du underkänt?
I mitt femte inlägg säger jag:
"Sylvia, du får naturligtvis tro vad du vill, jag redovisar bara historiska och naturvetenskapliga fakta. (1) Människan har geno
Robert: Ja, du kanske var en av mina studenter när jag undervisade i logik? Fick du underkänt?
I mitt femte inlägg säger jag:
"Sylvia, du får naturligtvis tro vad du vill, jag redovisar bara historiska och naturvetenskapliga fakta. (1) Människan har geno
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 15:44Men som logiklärare borde du väl veta att det är ett verktyg som producerar skräp om det används på fel sätt, på felaktiga fakta, etc.
Examen i arkeologi, anatomi och idrottsmedicin skulle imponera mer här...
Jag har inte kunskaperna i dessa ämnen att a
Men som logiklärare borde du väl veta att det är ett verktyg som producerar skräp om det används på fel sätt, på felaktiga fakta, etc.
Examen i arkeologi, anatomi och idrottsmedicin skulle imponera mer här...
Jag har inte kunskaperna i dessa ämnen att a
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 17:53Hittills har det inte kommit något "bevis" i tråden att vi inte är anpassade för att springa på hårda underlag t.ex. klippor, naturliga eller ej.
Hittills har det inte kommit något "bevis" i tråden att vi inte är anpassade för att springa på hårda underlag t.ex. klippor, naturliga eller ej.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 18:05Anders B. Har du på allvar undervisat i logik?
Sedan går du och använder: "Man kan inte på en kort tid (säg en människas livstid) biologiskt anpassas till ett liv i icke-naturlig miljö. (Naturvetenskap.)" För att bevisa att det är skadligt att springa på
Anders B. Har du på allvar undervisat i logik?
Sedan går du och använder: "Man kan inte på en kort tid (säg en människas livstid) biologiskt anpassas till ett liv i icke-naturlig miljö. (Naturvetenskap.)" För att bevisa att det är skadligt att springa på
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 18:37Nej Anders, jag har inte haft dig i logik - alla mina lärare har haft fullgoda pedagogiska kvafikationer.
Om det nu är tre av varandra oberende faktum du presenterar, på vad sätt hänger de samman med att det skulle vara skadligt eller ogynnsamt att sprin
Nej Anders, jag har inte haft dig i logik - alla mina lärare har haft fullgoda pedagogiska kvafikationer.
Om det nu är tre av varandra oberende faktum du presenterar, på vad sätt hänger de samman med att det skulle vara skadligt eller ogynnsamt att sprin
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 21:59Verkligt jobbigt är att _stå_ på betong en hel arbetsdag.
Verkligt jobbigt är att _stå_ på betong en hel arbetsdag.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 22:12Kalle: eftersom du inte ens försökt läsa vad jag skrivit vet jag inte om jag borde svara, men -
1. Ja, jag har undervisat i logik på universitetsnivå.
2. Jag har ingen gång under denna diskussion försökt "gå och" använda "Man kan inte på en kort tid (s
Kalle: eftersom du inte ens försökt läsa vad jag skrivit vet jag inte om jag borde svara, men -
1. Ja, jag har undervisat i logik på universitetsnivå.
2. Jag har ingen gång under denna diskussion försökt "gå och" använda "Man kan inte på en kort tid (s
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 22:27Ja jag håller nog med dig Peter...fast tvärt om...Asfalt gör mig nada,noll, zero besvär....men när jag kör några pass i Månkarbois djävla terrängbana då banne mig har jag träningsvärk i flera dagar...å det fast jag kutar långsammare där i alla fall i dom
Ja jag håller nog med dig Peter...fast tvärt om...Asfalt gör mig nada,noll, zero besvär....men när jag kör några pass i Månkarbois djävla terrängbana då banne mig har jag träningsvärk i flera dagar...å det fast jag kutar långsammare där i alla fall i dom
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2010, 22:33Om man använder tillräckligt många odefinierade termer/uttryck kan man påstå vad som helst!
Eftersom Gugelblutt inte bluttar i huff så kan man springa på dobrettan!
(Nyckelordet här är "dobrettan"!)
Om man använder tillräckligt många odefinierade termer/uttryck kan man påstå vad som helst!
Eftersom Gugelblutt inte bluttar i huff så kan man springa på dobrettan!
(Nyckelordet här är "dobrettan"!)
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2010, 22:35Kanske ska förtydliga: Vad menar du med "icke-naturlig miljö" och "biologiskt anpassas"?
Kanske ska förtydliga: Vad menar du med "icke-naturlig miljö" och "biologiskt anpassas"?