Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 11:59Att springa i terräng är mer omväxlande för fötterna än att bara mala på asfalt.
Men det negativa med asfaltlöpning är då inte en fråga om det är naturligt eller konstgjort. Ensidig träning sliter på fötterna oavsett om det är slät asfalt eller slät sten
Att springa i terräng är mer omväxlande för fötterna än att bara mala på asfalt.
Men det negativa med asfaltlöpning är då inte en fråga om det är naturligt eller konstgjort. Ensidig träning sliter på fötterna oavsett om det är slät asfalt eller slät sten
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 12:35Krister: Jag tror inte att det (bara) handlar om fötterna. Långpass på asfalt sliter mer/bryter ner benmusklerna på ett annat sätt, är min erfarenhet. Speciellt när man börjar bli trött och inte fångar upp stötarna lika bra. Den värk som kan komma efter a
Krister: Jag tror inte att det (bara) handlar om fötterna. Långpass på asfalt sliter mer/bryter ner benmusklerna på ett annat sätt, är min erfarenhet. Speciellt när man börjar bli trött och inte fångar upp stötarna lika bra. Den värk som kan komma efter a
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 14:58Givetvis är det inte bara en fråga om fötterna utan det gäller egentligen hela kroppen.
Jag springer mest själv i terräng eller motionsspår eftersom jag tycker det känns bättre och framförallt är roligare.
Men det jag vände mig emot var resonemanget a
Givetvis är det inte bara en fråga om fötterna utan det gäller egentligen hela kroppen.
Jag springer mest själv i terräng eller motionsspår eftersom jag tycker det känns bättre och framförallt är roligare.
Men det jag vände mig emot var resonemanget a
Quote from Elias Engqvist on 10 April 2010, 15:26Anders L. Varför ropade du inte på mig i egenskap av expert? 😉
Som Robert var inne på verkar det i denna diskussion finnas en hopblandning av evolution som sker genom urval och har en tidsskala som kanske räknas i 100000-tals år (?) och anpassning av e
Anders L. Varför ropade du inte på mig i egenskap av expert? 😉
Som Robert var inne på verkar det i denna diskussion finnas en hopblandning av evolution som sker genom urval och har en tidsskala som kanske räknas i 100000-tals år (?) och anpassning av e
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 15:28Jag hatar att springa på asfalt, känner stötarna upp till höften fast jag verkligen försöker springa lätt.
På jord/snö/vid sidan om vägarna blir det mycket mer avslappnat.
Men människan anpassar sig till det mesta med träning.Typ detta http://www.youtub
Jag hatar att springa på asfalt, känner stötarna upp till höften fast jag verkligen försöker springa lätt.
På jord/snö/vid sidan om vägarna blir det mycket mer avslappnat.
Men människan anpassar sig till det mesta med träning.
Typ detta http://www.youtub
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 16:03Börjar bli trött. Robert: Ingen av mina punkter (1), (2) och (3) leder, ensamma, eller tillsammans till att "asfalt är livsfarligt att springa på.." eller att "asfalt är det mest skadliga underlaget som finns att springa på". Det har jag aldrig hävdat hel
Börjar bli trött. Robert: Ingen av mina punkter (1), (2) och (3) leder, ensamma, eller tillsammans till att "asfalt är livsfarligt att springa på.." eller att "asfalt är det mest skadliga underlaget som finns att springa på". Det har jag aldrig hävdat hel
Quote from Elias Engqvist on 10 April 2010, 16:05Vad sa vetenskapen om cement och oljegrus?
Vad sa vetenskapen om cement och oljegrus?
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 16:09Anders: Jag tror att många reagerade på vad som ser ut som ett mycket arrogant beteende då du först behandlar Sylvia så här
"Sylvia: Ojoj. Tom. rena fakta är bortkastade på vissa. Jag som Person, och Någon Annan som Person. Nej, förlåt, jag glömde att v
Anders: Jag tror att många reagerade på vad som ser ut som ett mycket arrogant beteende då du först behandlar Sylvia så här
"Sylvia: Ojoj. Tom. rena fakta är bortkastade på vissa. Jag som Person, och Någon Annan som Person. Nej, förlåt, jag glömde att v
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 16:11Tack Christer! Folk tycks ha en ofattbar oförmåga att hålla isär anpassning på det biologiska planet, i det mångtusenåriga perspektivet, och den anpassning man själv kan åstadkomma genom träning, i ett perspektiv av månader och år...
Edit: om cement: d:o
Tack Christer! Folk tycks ha en ofattbar oförmåga att hålla isär anpassning på det biologiska planet, i det mångtusenåriga perspektivet, och den anpassning man själv kan åstadkomma genom träning, i ett perspektiv av månader och år...
Edit: om cement: d:o
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 16:16Peter: Lär mig gärna något om beviskedjor. Själv har jag bara undervisat i logik. Och jag kunde bry mig mindre om hur saker "låter" för andra.
Peter: Lär mig gärna något om beviskedjor. Själv har jag bara undervisat i logik. Och jag kunde bry mig mindre om hur saker "låter" för andra.