Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfaltslöpning
You need to log in to create posts and topics.

Människan har väl framförallt anpassat sig till att klara alla möjliga olika miljöer. Asfalt eller stenhårda klippor spelar nog inte så stor roll.

Dessutom är det ju vår storhet som art att vi är väldigt allround. Människan lever i alla möjliga klimat fr

Nu får du förklara lite Anders - för det här var nog en av den mest kvasivetenskapliga framställning jag läst sedan vi sist såg Frank på fb.

Vad är det för "fakta" du framkastar och hur hänger de ihop? Dina punkter (1) och (2) verkar dels ganska trivial

Det finns inget som säger att man inte är anpassat till hårt underlag. Savannen har ett tämligen hårt underlag av torkad lera, påminner mer om betong än annat. Åtminstone under vissa delar av året.

Och jag brukar springa eller hoppa på stenar utan proble

Robert R: Mina punkter (1) och (2) säger inte samma sak eftersom de inte logiskt följer från varandra. (Men jo, de är ju närmast triviala.) Och i punkt (3) säger jag att "Man kan inte på en kort tid (säg en människas livstid) BIOLOGISKT anpassas till ett

Skönt att inte behöva bo i en naturlig grotta.

Ha ha, den här tråden var rolig 🙂
Anders har helt rätt i sitt resonemang. Att vi som art har anpassat oss till att springa på asfalt är faktiskt nonsens och nära inpå ett hån mot evolutionsteori.

En naturlig grotta kan vara att föredra framför en artificiell bunker.

Tora Bora?

Budgetrum på mornington hotell bromma. Inga fönster.

G-man *: Tack! Äntligen någon som (1) fattar vad jag menar, och (2) håller med mig. Alla verkar mest tycka att jag är helt körd i huvudet. I och för sig är jag de facto hjärnskadad...