Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 00:17Asfalt eller klippor eller andra hårda underlag, vad är skillnaden för fötterna?
Asfalt eller klippor eller andra hårda underlag, vad är skillnaden för fötterna?
Quote from Catharina Brattlin on 10 April 2010, 00:29Anders, en fjäril gör ingen sommar. 😉
Jag säger som Krister; vari ligger skillanden mellan asfalt och klippor? T ex?
Föränderliget är väl inget hån mot evolutionsteorin?? Det jag pratar om är att kroppen anpassar sig, stärker det som stärkas bör, beroe
Anders, en fjäril gör ingen sommar. 😉
Jag säger som Krister; vari ligger skillanden mellan asfalt och klippor? T ex?
Föränderliget är väl inget hån mot evolutionsteorin?? Det jag pratar om är att kroppen anpassar sig, stärker det som stärkas bör, beroe
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 06:43Om man nu då skulle gå på Anders teori att kroppen känner skillnad på tillverkade saker mot naturliga (vilket låter lite konstigt) så säger ju alla att i terräng så springer man med kortare steg och framfotaisättning för att undvika snedtramp. Man behöver
Om man nu då skulle gå på Anders teori att kroppen känner skillnad på tillverkade saker mot naturliga (vilket låter lite konstigt) så säger ju alla att i terräng så springer man med kortare steg och framfotaisättning för att undvika snedtramp. Man behöver
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 07:13Det finns en jättestor skillnad mellan asfalt och klippor. Ytan. Asfalt är en jämn, horisontellt plan yta utan oregelbundenheter. Klippor är sällan helt plana, och brukar ha många skiftningar i lutning längs med den väg man tar. Kroppen måste alltså parer
Det finns en jättestor skillnad mellan asfalt och klippor. Ytan. Asfalt är en jämn, horisontellt plan yta utan oregelbundenheter. Klippor är sällan helt plana, och brukar ha många skiftningar i lutning längs med den väg man tar. Kroppen måste alltså parer
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 07:28Kul tråd men lite rörigt om evo...
Laktas även hos vuxna kan på sin höjd vara ett exempel på genetisk drift och det är en typ anpassning som kan ske över ett större antal generationer till följd av t.ex. enhetlig kost inom en homogen etnisk grupp under m
Kul tråd men lite rörigt om evo...
Laktas även hos vuxna kan på sin höjd vara ett exempel på genetisk drift och det är en typ anpassning som kan ske över ett större antal generationer till följd av t.ex. enhetlig kost inom en homogen etnisk grupp under m
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 07:34Jag har säkert läst tråden slarvigt men den första jag kan hitta som börjar svamla om evolution är Anders. Det finns väl ändå andra typer av biologisk adaption än den evolutionära - varför skulle vi annars tala om vikten av att med viss försiktighet vänja
Jag har säkert läst tråden slarvigt men den första jag kan hitta som börjar svamla om evolution är Anders. Det finns väl ändå andra typer av biologisk adaption än den evolutionära - varför skulle vi annars tala om vikten av att med viss försiktighet vänja
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 07:37Undrar hur allt detta passar in i kreativ evolutionsteori?
Undrar hur allt detta passar in i kreativ evolutionsteori?
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 07:48"Det finns väl ändå andra typer av biologisk adaption än den evolutionära"
Nej, för då kallas det miljöns inverkan på individen (eller fenotypen). Denna sammanblandning av päron & äpplen leder till alla dessa röriga trådar om evo.
Det vore sanslöst tris
"Det finns väl ändå andra typer av biologisk adaption än den evolutionära"
Nej, för då kallas det miljöns inverkan på individen (eller fenotypen). Denna sammanblandning av päron & äpplen leder till alla dessa röriga trådar om evo.
Det vore sanslöst tris
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 07:56Edit: Raderat
Edit: Raderat
Quote from Joel Enqvist on 10 April 2010, 09:09Peter Pedal, jag upplever också asfalts- respektive terränglöpning annorlunda. Jag springer allra mest i terräng, men periodvis springer jag en del på asfalt. Jag har samma skor oavsett underlag, rena terrängskor utan dämpning eller en terränghybridsko.
Peter Pedal, jag upplever också asfalts- respektive terränglöpning annorlunda. Jag springer allra mest i terräng, men periodvis springer jag en del på asfalt. Jag har samma skor oavsett underlag, rena terrängskor utan dämpning eller en terränghybridsko.