Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 08:31Vågar jag lägga mig i?
Är ju tydligen äldst på detta Forum.
Min personliga erfarenhet under åren är:
Jag föddes 1938 och upplevde de 20 första åren på 90% icke-asfalt.
Det var väl vintertid i Trollhättan 1945 - 1951 det var mer asfalt i närområdet än mjuk
Vågar jag lägga mig i?
Är ju tydligen äldst på detta Forum.
Min personliga erfarenhet under åren är:
Jag föddes 1938 och upplevde de 20 första åren på 90% icke-asfalt.
Det var väl vintertid i Trollhättan 1945 - 1951 det var mer asfalt i närområdet än mjuk
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 08:35"1951 hamnade jag i en byhåla i Värmland. Noll asfalt."
Vad sprang man på då? Grusvägar?
Hur är hårdhetsgraden på en välanvänd grusväg jämfört med asfalt? Kan den vara jämförbar?Tack för intressanta synpunkter.
"1951 hamnade jag i en byhåla i Värmland. Noll asfalt."
Vad sprang man på då? Grusvägar?
Hur är hårdhetsgraden på en välanvänd grusväg jämfört med asfalt? Kan den vara jämförbar?
Tack för intressanta synpunkter.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 08:52Grusvägar?
Ja. Det också.
Nu blev jag intresserad av löpning däruppe - 400 meter var tipset.
Var ej då och blev aldrig någon entusiast vad gäller springa på bana.
Dötrist.Så jag utforskade terrängen - grundligt.
Anlade några terrängsspår, som kom till a
Grusvägar?
Ja. Det också.
Nu blev jag intresserad av löpning däruppe - 400 meter var tipset.
Var ej då och blev aldrig någon entusiast vad gäller springa på bana.
Dötrist.
Så jag utforskade terrängen - grundligt.
Anlade några terrängsspår, som kom till a
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:10Jag nog mera inne på Fredrikas tanke sätt, hårdheten är nog inte ett problem, där i mot det monotoma på ett slätt underlag.
Jag nog mera inne på Fredrikas tanke sätt, hårdheten är nog inte ett problem, där i mot det monotoma på ett slätt underlag.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:15"Bollruta"? (modern benämning). På kvadratisk plan uppdelad i fyra rutor? Eller land-och-rike-kring?
"Bollruta"? (modern benämning). På kvadratisk plan uppdelad i fyra rutor? Eller land-och-rike-kring?
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:19är inte en uttorkad savann närmast att likna med betong?
Såg något klipp här på forumet för ett tag sedan om de stammar i Afrika som sprang efter djur tills djuren inte längre orkade springa ifrån människan längre... Fascinerande var det i alla fall, och
är inte en uttorkad savann närmast att likna med betong?
Såg något klipp här på forumet för ett tag sedan om de stammar i Afrika som sprang efter djur tills djuren inte längre orkade springa ifrån människan längre... Fascinerande var det i alla fall, och
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:20Åh, finns det roliga spelet kvar? Bollruta - har aldrig hört det ordet. Dags för en revival. (t+)
Det närmaste jag sett på nutida skolgårdar är king out, men det är ju inte samma sak.
(Jag trodde först det var frågan om fotboll, med tanke på en del heta
Åh, finns det roliga spelet kvar? Bollruta - har aldrig hört det ordet. Dags för en revival. (t+)
Det närmaste jag sett på nutida skolgårdar är king out, men det är ju inte samma sak.
(Jag trodde först det var frågan om fotboll, med tanke på en del heta
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:24Grusträning nästan som asfaltträning?
Nja, planen vi spelade hade väl löst grus vilket gjorde att fotbollen studsade på ett märkligt sätt understundom.
Gjorde det bara roligare. (t+)På 50-talet spelade vi i en cirkel uppdelad i 4 segment.
Hade säkert g
Grusträning nästan som asfaltträning?
Nja, planen vi spelade hade väl löst grus vilket gjorde att fotbollen studsade på ett märkligt sätt understundom.
Gjorde det bara roligare. (t+)
På 50-talet spelade vi i en cirkel uppdelad i 4 segment.
Hade säkert g
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:29Land-och-rike-kring är ett helt annat spel vi brukade köra på en cirkel uppdelad i tårtbitar, men jag rycktes iväg av lite nostalgi, kul var det ...
Spelet på kvadratisk plan hette ngt som liknar namnet på en känd glass som kom i blåsväder för några år s
Land-och-rike-kring är ett helt annat spel vi brukade köra på en cirkel uppdelad i tårtbitar, men jag rycktes iväg av lite nostalgi, kul var det ...
Spelet på kvadratisk plan hette ngt som liknar namnet på en känd glass som kom i blåsväder för några år s
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:44Robert.
Har ju just varit nere i Syd-Afrika på ett lopp som varade non-stop i 10 dygn.Först var det torrt, sedan kom ösregn dygn 6.
Vänta bara sa de - när solen kommer tillbaks kommer ni att springa på "betong".
Nu regnade det i 2 dygn så det var leråk
Robert.
Har ju just varit nere i Syd-Afrika på ett lopp som varade non-stop i 10 dygn.
Först var det torrt, sedan kom ösregn dygn 6.
Vänta bara sa de - när solen kommer tillbaks kommer ni att springa på "betong".
Nu regnade det i 2 dygn så det var leråk