Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag är 59 år och springer i dag i Asics Nimbus tre gånger i veckan mellan 5 & 15 km i varierade pass. Jag har ortopedtillverkade iläggssulor. Jag vill hålla mig utomhus i vinter för att om möjligt slippa löpbandet så långt det går. Jag bor i norrland

Om de inte ändrat konstruktionen och satt dit riktiga dubbar i karbidstål så är det ett dåligt köp pga. att dubbarna slits ut väldigt fort.

Jag föreslår att du kollar här. http://www.avantex.ebutik.se/?cat_id=82&head_id=19
VJ Sarva har jag goda erfarenheter av Icebug har jag haft lite problem med hälkappan/hälsenan som inte kom överens. Fredrik kanske vet mer om Inov8?

De Inov-8-skor som jag sett i Sverige funkar bra i all terräng utom om det är ren is. Inov-8 har minst en modell med ståldubbar, http://www.inov-8.com/Products-Detail.asp?PG=PG1&L=26&P=5050973123
Jag vet dock inte om det är hållbara dubbar à la IceBug/VJ

Tack för tips killar

På Intersport säger man att Asics är bättre dämpad = snällare för oss vanliga motionärer men om dubbarna inte håller faller ju hela idén. Är det så att IceBugs dubbar generellt är tåligare. Läste någonstans (har jag för mig) att dera

Tja, fötter är ju så olika. Då icebug var nya tyckte jag att dom hade väldigt bra sula/dubbar men att själva skon inte passade min fot iaf. VJ har jag haft ett par stycken och trivts bättre med. VJ är såvitt jag vet en helt neutral sko med viss dämning (d

Jag har redan skrivit att Asics dubbar är mjukare och slits löjligt snabbt om de inte tagit sitt förnuft till fånga och använder vettigt stål. Det är mycket möjligt att de skärpt sig och bytt till den typ av tåligt karbidstål som IceBug och VJ använder me

Jag avser också att skaffa mig vinter-joggingskor och vill ha tips. Jag bor i Uppsala så jag vet inte om jag behöver dubbar. Däremot tror jag att goretex passar det klimat vi nuförtiden har här.
Jag har ganska små och smala fötter. Tacksam för alla tips

Du behöver knappast ståldubbar om du inte springer trail. Jag har ännu aldrig använt mina IceBug för att springa på ett vanligt motionsspår utan jag har bara sprungit trail med dem och då nästan aldrig på is. På is hade jag helst velat ha lite mer dämpnin

Tack Christer & Fredrik

Jag skall hem i helgen så ett besök på Heden blir det.

STORT TACK!