Quote from Johan T on 22 October 2008, 08:32Jag har haft ett par Asics Gel Artic (dock inte senaste modellen) och dubbarna slets ut löjligt snabbt, precis som Fredrik skriver. Inte var de särskilt sköna att springa i heller.
Nu har jag ett par Icebug Gryllo som ska ha hyfsad dämpning och dubbarna h
Jag har haft ett par Asics Gel Artic (dock inte senaste modellen) och dubbarna slets ut löjligt snabbt, precis som Fredrik skriver. Inte var de särskilt sköna att springa i heller.
Nu har jag ett par Icebug Gryllo som ska ha hyfsad dämpning och dubbarna h
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 09:21Här nere i Malmö har varenda butik som tidigare sålde Icebug slutat med det, har frågat på varenda ställe tror jag, löplabbet, Naturkompaniet, Outside (eller vad de nu heter numera)... Sålde väl för dåligt antar jag. Synd, hade gärna provat ett par, de fl
Här nere i Malmö har varenda butik som tidigare sålde Icebug slutat med det, har frågat på varenda ställe tror jag, löplabbet, Naturkompaniet, Outside (eller vad de nu heter numera)... Sålde väl för dåligt antar jag. Synd, hade gärna provat ett par, de fl
Quote from Tommy Persson on 22 October 2008, 10:39Jag gillar mina skor jag löper i och har därför broddar istället. Billigare och håller flera par skor. Läs om dem i denna blogg: http://ettbraliv.wordpress.com/2007/10/16/yaktrax-pro-for-promenader-och-lopning-pa-vintern/
Jag har haft dem en vinter än så
Jag gillar mina skor jag löper i och har därför broddar istället. Billigare och håller flera par skor. Läs om dem i denna blogg: http://ettbraliv.wordpress.com/2007/10/16/yaktrax-pro-for-promenader-och-lopning-pa-vintern/
Jag har haft dem en vinter än så
Quote from Lars Breström on 22 October 2008, 11:00De där såg ju grumt bra ut och 299:- är ju helt klart överkomligt.
(t+)
Tack för tipset!
De där såg ju grumt bra ut och 299:- är ju helt klart överkomligt.
(t+)
Tack för tipset!
Quote from Elias Engqvist on 22 October 2008, 11:46Men Olle - det där var ju just inte-broddar utan "snökedjor" istället som det står i din länk också.
Just broddar har en förmåga att samla snö innanför gummit som håller fast dom så det blir knöligt efter ett tag (lite beroende på temperatur på snön) - de
Men Olle - det där var ju just inte-broddar utan "snökedjor" istället som det står i din länk också.
Just broddar har en förmåga att samla snö innanför gummit som håller fast dom så det blir knöligt efter ett tag (lite beroende på temperatur på snön) - de
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 12:12Anders: Löplabbet i Helsingborg har Icebugs i alla fall om du orkar ta dig så långt =)
Anders: Löplabbet i Helsingborg har Icebugs i alla fall om du orkar ta dig så långt =)
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 12:58Karl, tack för tipset. Ska jag kolla in nästa gång jag är på besök i stan.
Karl, tack för tipset. Ska jag kolla in nästa gång jag är på besök i stan.
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 13:16Olle:
Verkar perfekt för mig som bara har halka ibland, men jag undrar över storlekarna. Minsta storleken var 38-42, är de så töjbara (läs krympbara) att de kan passa på en fot stl.36 eller vad tror du? Nu var de ju inte så dyra så skulle de inte passa ä
Olle:
Verkar perfekt för mig som bara har halka ibland, men jag undrar över storlekarna. Minsta storleken var 38-42, är de så töjbara (läs krympbara) att de kan passa på en fot stl.36 eller vad tror du? Nu var de ju inte så dyra så skulle de inte passa ä
Quote from Tommy Persson on 22 October 2008, 13:43Christer: ja det är sant. ljudet när man springer med dem på blåis påminner mer om snökedjor än broddar också. låter rätt häftigt faktiskt! att det sen ser heeelt galet ut när man kommer i full kareta över en isig stig/elljusspår/trottoar där fotgängarna
Christer: ja det är sant. ljudet när man springer med dem på blåis påminner mer om snökedjor än broddar också. låter rätt häftigt faktiskt! att det sen ser heeelt galet ut när man kommer i full kareta över en isig stig/elljusspår/trottoar där fotgängarna
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 15:21Om man nu skulle vilja ha ett par skor som fungerar framförallt för vinterlöpning på hal asfalt som jag räknar med i vinter, vilka skor är det som är första alternativ då? Jag har tittat på Icebug MR3 BUGrip som tänkbart alternativ. Är jag hyggligt rätt u
Om man nu skulle vilja ha ett par skor som fungerar framförallt för vinterlöpning på hal asfalt som jag räknar med i vinter, vilka skor är det som är första alternativ då? Jag har tittat på Icebug MR3 BUGrip som tänkbart alternativ. Är jag hyggligt rätt u