Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt "gå in i väggen"
You need to log in to create posts and topics.

Hur vet man att man har gått in i den berömda väggen? Vilka symptom skall man vara uppmärksam på och vad är det egentligen som händer i kroppen?

Begreppet "gå in i väggen" kan ju användas i många olika sammanhang men nu menar jag specifikt inom löpning (

Anders Szalkai skriver så här.
"Om dina muskler låser sig och slutar fungera och du känner dig stel har du råkat ut för vad löpare kallar för att springa in i väggen. Det händer oftast i slutet av ett lopp när kroppen är sliten av den hårda fysiska ansträ

Usch det är jobbigt att möta väggen.

Gick in i väggen på Vätternrundan. Min hastighet gick från dryga 30 till 13-14 km i timmen. Blev omcyklad av en tjej med damcykel och cykelkorg, då känner man sig lagom tuff... Det gick bara inte att öka, viljan fann

Naje, det som kan vara farligt är väl att självkänslan blir ganska tilltufsad men annars har jag då inte hört att det skulle vara farligt.

Fast man är inte särskilt kaxig som du säger.

Det har hänt mig ett antal gånger... Då jag blivit enormt trött och stel och hela kroppen skrikit NEJ JAG ORKAR INTE MER! Men dom gånger som jag då har tvingat mig själv att fortsätta så har det hela släppt och jag kommit tillbaka till något mycket mer ut

Oftast hjälper det att bara ta en gel och dryck så öppnar sig ett gyllene hål i väggen som man kan cykla ut genom... (H:)

Eller springa genom (såg att det var löpningsgruppen diskussionen var i) (H)

Min självkänsla blir inte tilltufsad alls när jag kör tills jag inte orkar mer. Hur ska jag annars veta var min gräns går om jag aldrig testar den? 🙂 Det hör lixom till tycker jag. 😀

När man går in i väggen behöver man inte fundera på om det är det. För krafterna är slut, helt borta. Soppatorsk helt enkelt.

1989 var jag anmäld till Lidingöloppet och borde inte ha ställt upp eftersom jag var för dåligt mängdtränad. Nu visste jag om d

Leif: När jag läser hur du beskriver "väggen" inser jag att jag inte mött den (även om jag kanske varit nära) 🙂