Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 10:47Jag läser just nu boken "Brain training for runners" av Matt Fitzgerald där bl a teorin om hjärnan som "central governer" läggs fram och benas upp samt kompletteras med träningsprogram.
Man har i forskning bl a kommit fram till att kroppen aldrig riktigt
Jag läser just nu boken "Brain training for runners" av Matt Fitzgerald där bl a teorin om hjärnan som "central governer" läggs fram och benas upp samt kompletteras med träningsprogram.
Man har i forskning bl a kommit fram till att kroppen aldrig riktigt
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 11:10Väggen är obarmhärtig, har man mött den så behöver man inte fråga vad det är 🙂
För mig börjar det som lätt tunnelseende, övergår till "kraftig fokusering av närområdet"... dvs. blicken i backen, två cm framför tårna. Hörseln försämras och på slutet sus
Väggen är obarmhärtig, har man mött den så behöver man inte fråga vad det är 🙂
För mig börjar det som lätt tunnelseende, övergår till "kraftig fokusering av närområdet"... dvs. blicken i backen, två cm framför tårna. Hörseln försämras och på slutet sus
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 12:14Att vara sliten och slut och börja få kramp, spykänningar och liknande för att man pressat sig är inte vad jag menar med att gå in i väggen. Det är att pressa sönder sig. Det kan man göra med hur mycket energi som helst i kroppen.
För mig är att gå in i
Att vara sliten och slut och börja få kramp, spykänningar och liknande för att man pressat sig är inte vad jag menar med att gå in i väggen. Det är att pressa sönder sig. Det kan man göra med hur mycket energi som helst i kroppen.
För mig är att gå in i
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 12:20> Man har i forskning bl a kommit fram till att kroppen aldrig riktigt töms på energi, det finns sgs alltid glykogen kvar i musklerna. Det som styr när "väggen" kommer är hjärnan och inte i första hand tömda energidepåer.
Låter synnerligen rimligt!
Om _
> Man har i forskning bl a kommit fram till att kroppen aldrig riktigt töms på energi, det finns sgs alltid glykogen kvar i musklerna. Det som styr när "väggen" kommer är hjärnan och inte i första hand tömda energidepåer.
Låter synnerligen rimligt!
Om _
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 12:31Mattias Hedenström, min vilopuls bruka ligga på 185 de är väldigt mycke, jag bli yr ,illamående,trött ,orka man inte äta så har man sprungit in i väggen och bara sover och sover, tycker inget är roligt längre.
Mattias Hedenström, min vilopuls bruka ligga på 185 de är väldigt mycke, jag bli yr ,illamående,trött ,orka man inte äta så har man sprungit in i väggen och bara sover och sover, tycker inget är roligt längre.
Quote from Catharina Brattlin on 3 July 2008, 12:35Madelene, om Din vilopuls verkligen är 185 (hoppas verkligen att Du skrev fel) ska Du åka plingplongtaxi till akuten direkt!!!
Madelene, om Din vilopuls verkligen är 185 (hoppas verkligen att Du skrev fel) ska Du åka plingplongtaxi till akuten direkt!!!
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 13:40silvia nä inte nu längre m en de va de för flera månader sedan och instruktören blev skiträdd men jag kände mig riktigt yr och jag lånade pulsklocka med för trodde de stod fel på löpbandet men de var de inte ,men nu ligger pulsen på 104 de är med förhögt
silvia nä inte nu längre m en de va de för flera månader sedan och instruktören blev skiträdd men jag kände mig riktigt yr och jag lånade pulsklocka med för trodde de stod fel på löpbandet men de var de inte ,men nu ligger pulsen på 104 de är med förhögt
Quote from Jonas Täng on 3 July 2008, 13:46Madelene --> sök läkare för detta. Ring sjukvårdsupplysningen och fråga vart de vill du ska vända dig.
Madelene --> sök läkare för detta. Ring sjukvårdsupplysningen och fråga vart de vill du ska vända dig.
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 13:55sara, jo men nu har jag 104 -106 i vilopuls och läkarna tycker inte att de är så farligt .
sara, jo men nu har jag 104 -106 i vilopuls och läkarna tycker inte att de är så farligt .
Quote from Jonas Täng on 3 July 2008, 13:57Tycker inte det är så farligt? Det måste vara väldigt tröttande för dig ändå?
Eh... vad var ämnet i diskussionen nu igen? Gå in i väggen? = När i en orienteringstävling bara sätter sig på en sten och inte har en aning om hur man (fysiskt) ska komma därif
Tycker inte det är så farligt? Det måste vara väldigt tröttande för dig ändå?
Eh... vad var ämnet i diskussionen nu igen? Gå in i väggen? = När i en orienteringstävling bara sätter sig på en sten och inte har en aning om hur man (fysiskt) ska komma därif