Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:00sara, japps jag är väldigt trött och slö,sen när jag träna när vilopulsen är hög så rusa den upp till 140 -165 efter 5 min på löpband
sara, japps jag är väldigt trött och slö,sen när jag träna när vilopulsen är hög så rusa den upp till 140 -165 efter 5 min på löpband
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:09"så rusa den upp till 140 -165 efter 5 min på löpband"
Ja, det är normalt. Man bör lätt få upp pulsen så högt på 5 minuters löpning.
"så rusa den upp till 140 -165 efter 5 min på löpband"
Ja, det är normalt. Man bör lätt få upp pulsen så högt på 5 minuters löpning.
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:11linus ja men inte enligt min instruktör han säger att pulsen ska ligga på 125 -130
linus ja men inte enligt min instruktör han säger att pulsen ska ligga på 125 -130
Quote from Jonas Täng on 3 July 2008, 14:12Men konstigt svar från instruktören. Arbetspuls, liksom vilopuls, är oerhört individuellt!
Men konstigt svar från instruktören. Arbetspuls, liksom vilopuls, är oerhört individuellt!
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:15Sara, jo de är konstigt de där med allt tycker jag
Sara, jo de är konstigt de där med allt tycker jag
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:17Det låter väldigt konstigt. Varför skulle du ligga så lågt? Har du någon sjukdom som gör att du inte får anstränga dig eller?
Att ligga på 125-130 är okay om man är ute och springer i 1,5-2 timmar. Om du springer på löpband i tre kvart eller mindre så ka
Det låter väldigt konstigt. Varför skulle du ligga så lågt? Har du någon sjukdom som gör att du inte får anstränga dig eller?
Att ligga på 125-130 är okay om man är ute och springer i 1,5-2 timmar. Om du springer på löpband i tre kvart eller mindre så ka
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:18linus han sa åt mig att jag ska ligga 125 -130 i puls om jag ska förbränna fett , men du verka mer kunnig än han ,så vad ska jag ligga på ?
linus han sa åt mig att jag ska ligga 125 -130 i puls om jag ska förbränna fett , men du verka mer kunnig än han ,så vad ska jag ligga på ?
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:22Förra sommaren var jag ute och sprang en sväng och när jag kommit halvvägs så tog energi helt slut, jag kände mig ganska trött men inte helt slut men energin var som bortblåst, detta kom ganska plötsligt och inget som jag tyckte mig kunna parera. Vill bes
Förra sommaren var jag ute och sprang en sväng och när jag kommit halvvägs så tog energi helt slut, jag kände mig ganska trött men inte helt slut men energin var som bortblåst, detta kom ganska plötsligt och inget som jag tyckte mig kunna parera. Vill bes
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:24Madelene, jag vet ju inte vad du har för maxpuls, jag antar att du inte testat? det låter som om det kunde vara lite farligt om du har så hög vilopuls (men det är bara min magkänsla som säger det, jag kanske har helt fel, så häng inte upp dig på det.);
m
Madelene, jag vet ju inte vad du har för maxpuls, jag antar att du inte testat? det låter som om det kunde vara lite farligt om du har så hög vilopuls (men det är bara min magkänsla som säger det, jag kanske har helt fel, så häng inte upp dig på det.);
m
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 14:26Någon stuga hade du väl kunnat knacka på dörren och fått en banan eller dylikt, folk är oftast hjälpsamma.
Någon stuga hade du väl kunnat knacka på dörren och fått en banan eller dylikt, folk är oftast hjälpsamma.