Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 12:08Linus det finns iofs ett tillägg på det där:
Om man kan köra i "lågzon" 60 minuter säger vi och intensivare zon i 30 minuter så kan det vara mer optimalt att köra i en timme lågintensivt, men ännu bättre är ju att köra hårt i säg 20- 30 minuter och fyll
Linus det finns iofs ett tillägg på det där:
Om man kan köra i "lågzon" 60 minuter säger vi och intensivare zon i 30 minuter så kan det vara mer optimalt att köra i en timme lågintensivt, men ännu bättre är ju att köra hårt i säg 20- 30 minuter och fyll
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 14:06Den sk väggen borde vara bekant för de flesta här. Om man ska ut och träna så träffar man ju alltid på väggen eller? Det är väl ingen idé att träna om man inte anstränger sig till det yttersta? Ok, lite provoserande men ligger det inte något i det jag säg
Den sk väggen borde vara bekant för de flesta här. Om man ska ut och träna så träffar man ju alltid på väggen eller? Det är väl ingen idé att träna om man inte anstränger sig till det yttersta? Ok, lite provoserande men ligger det inte något i det jag säg
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 14:48Sebastian eller någon annan "Man har i forskning bl a kommit fram till att kroppen aldrig riktigt töms på energi, det finns sgs alltid glykogen kvar i musklerna. Det som styr när "väggen" kommer är hjärnan och inte i första hand tömda energidepåer."
För
Sebastian eller någon annan "Man har i forskning bl a kommit fram till att kroppen aldrig riktigt töms på energi, det finns sgs alltid glykogen kvar i musklerna. Det som styr när "väggen" kommer är hjärnan och inte i första hand tömda energidepåer."
För
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 17:06Richard: Det Noakes skriver i LoR är vad Matt Fitzgerald baserar sin "metod" på. Noakes har för övrigt skrivit förordet i boken.
Richard: Det Noakes skriver i LoR är vad Matt Fitzgerald baserar sin "metod" på. Noakes har för övrigt skrivit förordet i boken.
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 21:46Låter som en intressant bok, ska nog läsas.
Låter som en intressant bok, ska nog läsas.
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 10:21"Om man ska ut och träna så träffar man ju alltid på väggen eller? Det är väl ingen idé att träna om man inte anstränger sig till det yttersta?"
Jonas, det är helt helt fel. Om man tränar så att man går in i väggen så tränar man fel. Att totalt ta slut p
"Om man ska ut och träna så träffar man ju alltid på väggen eller? Det är väl ingen idé att träna om man inte anstränger sig till det yttersta?"
Jonas, det är helt helt fel. Om man tränar så att man går in i väggen så tränar man fel. Att totalt ta slut p
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 11:02> Den sk väggen borde vara bekant för de flesta här.
Tror inte att det är jättevanligt för en motionär att dundra in i väggen. Ser jag på mig själv, så händer det maximalt någon gång per år och då i samband med långvariga, ganska intensiva aktiviteter. K
> Den sk väggen borde vara bekant för de flesta här.
Tror inte att det är jättevanligt för en motionär att dundra in i väggen. Ser jag på mig själv, så händer det maximalt någon gång per år och då i samband med långvariga, ganska intensiva aktiviteter. K
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 14:07Linus- Du har så rätt!!!! 🙂
Linus- Du har så rätt!!!! 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 21:13ling ling jo men 185 i vilopuls är rätt högt ,men nu har jag legat på 145 men min vilopukls är 104- 106
ling ling jo men 185 i vilopuls är rätt högt ,men nu har jag legat på 145 men min vilopukls är 104- 106
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 21:14Christer precis de är de jag menar, jag har 104 -106 i vilopuls när jag vaknar
Christer precis de är de jag menar, jag har 104 -106 i vilopuls när jag vaknar