Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt "gå in i väggen"
You need to log in to create posts and topics.

Handlar det om fettförbränning, så är det _mest_ nys. Och isf kan du hellre gå om du ska hålla en låg pulszon.

Vi kanske ska kolla att du menar samma sak med ordet "vilopuls" som vi andra. Vilopuls är den puls du har på morgonen då du just vaknat - helst innan du gått upp!

Är det det du menar också Madelene?

Om 125-130 är en hög eller låg träningspuls är fortfarande väldigt individuellt. Jag kan förflytta mig rätt fort med den pulsen! Det blir så när man av långvarig kronisk konditionsträning utvecklat ett stort och kraftigt hjärta som pumpar mycket blod i va

> Letade efter smultron, vildhallon i buskage och diken efter vägen för att försöka få i mig något.

Magnus: låter i mina öron som en typisk väggen-upplevelse! (Mat...)

Jag råkade ut för en liknande situation förra året - långpass, inga pengar, total sop

Kan ni som vill fördjupa er i vilo/arbetspuls-diskussionen starta en egen tråd?

Ett litet försynt påpekande i all välmening, från min sida... Det är ju synd om övriga Funbeatare skulle gå miste om den pga att den har gömt sig i Väggen-tråden!

🙂

"Jag vet inte vad som hände - det blev bara svart!"

Jörgen Brink, VM-stafetten 2003

OK, här kommer ett långt svar (får bli veckans inlägg för min del):

Grundformeln vid löpträning brukar vara 70-20-10. Det betyder att 70% av tiden du tränar ska du köra lågintensivt, 20% av tiden ska vara medelintensivt och 10% ska vara riktigt, riktigt

Linus: Jag förstår ditt svar. 🙂 Men det liknar lite "Liftarens guide till galaxen" - vad var frågan. 😀

Så vilken fråga svarade du på? Eller är du inne på fel tråd? Eller... 😉

Krister, jag svarade på Madelenes fråga:

"linus han sa åt mig att jag ska ligga 125 -130 i puls om jag ska förbränna fett , men du verka mer kunnig än han ,så vad ska jag ligga på ?"

Men det tog så lång tid att skriva så det kom massa inlägg mellan... (

OK, då är jag med. Jag kopplade inte svaret till väggen. Men det var ett jävla bra svar. 😉

Jag behöver semester. En dag kvar. (H:)