Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 20:28Det jag undrar lite över nu är om gel och andra nymodigheter hade hjälpt mig då, anno 1989. För det var helt klart slut på energi. Lite skoj var då att vid sista vätskan, 4.5km kvar så frågade en annan löpare mig om jag trodde jag skulle klara sub 3h. Ble
Det jag undrar lite över nu är om gel och andra nymodigheter hade hjälpt mig då, anno 1989. För det var helt klart slut på energi. Lite skoj var då att vid sista vätskan, 4.5km kvar så frågade en annan löpare mig om jag trodde jag skulle klara sub 3h. Ble
Quote from Catharina Brattlin on 4 June 2008, 20:34Min lillebror sprang SM förra året och mötte väggen vid 3 mil ungefär. Han beskrev det som om benen inte lydde honom längre, de krampade och musklerna var hårda som tegelstenar. Samtidgt frös han, hade slutat svettas och mådde illa. Han hade turen att be
Min lillebror sprang SM förra året och mötte väggen vid 3 mil ungefär. Han beskrev det som om benen inte lydde honom längre, de krampade och musklerna var hårda som tegelstenar. Samtidgt frös han, hade slutat svettas och mådde illa. Han hade turen att be
Quote from Håkan Öhling on 4 June 2008, 22:08Om man är osäker på om man gått in i väggen så har man inte gjort det. Det är något helt annat än att vara helt slut efter 38km i ett marathon. Här pratar vi om "stopp".
Har varit med om det två gånger på cykel, men aldrig vid löpning. Båda gångerna har
Om man är osäker på om man gått in i väggen så har man inte gjort det. Det är något helt annat än att vara helt slut efter 38km i ett marathon. Här pratar vi om "stopp".
Har varit med om det två gånger på cykel, men aldrig vid löpning. Båda gångerna har
Quote from ellen olsson on 4 June 2008, 22:45Instämmer med Torbjörn. PÅ cykel så innebär det att man växlar ner allt man kan bara för att inse att man inte har tillräckligt lätta växlar...
Instämmer med Torbjörn. PÅ cykel så innebär det att man växlar ner allt man kan bara för att inse att man inte har tillräckligt lätta växlar...
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 22:47Vi går inte in i väggen utan vi får Hammaren och det känns jättebra .................................................................................................. efter något dygn
Vi går inte in i väggen utan vi får Hammaren och det känns jättebra .................................................................................................. efter något dygn
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 23:34Helt stopp har det tack och lov aldrig blivit. För att kunna smacka in i väggen ordentligt krävs det kanske att man jobbar nära sitt max just när energin tar slut. Glider man runt i ett lugnare tempo kanske det mer bara blir som en backe än en vägg.
Helt stopp har det tack och lov aldrig blivit. För att kunna smacka in i väggen ordentligt krävs det kanske att man jobbar nära sitt max just när energin tar slut. Glider man runt i ett lugnare tempo kanske det mer bara blir som en backe än en vägg.
Quote from ellen olsson on 4 June 2008, 23:38Man behöver inte ligga nära sitt max. Det kan ta obarmhärtigt slut iallafall. Tack och lov så är det länge sedan det hände senast!
Man behöver inte ligga nära sitt max. Det kan ta obarmhärtigt slut iallafall. Tack och lov så är det länge sedan det hände senast!
Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 12:39Jag är ganska säker på att det är när kolhydraterna är slut. Det har att göra med hur lång tid det tar att spjälka energi ur de olika depåerna.. Fett ger mer energi men det tar även längre tid att utvinna den. Så när den betydligt snabbare kolhydratreserv
Jag är ganska säker på att det är när kolhydraterna är slut. Det har att göra med hur lång tid det tar att spjälka energi ur de olika depåerna.. Fett ger mer energi men det tar även längre tid att utvinna den. Så när den betydligt snabbare kolhydratreserv
Quote from Håkan Öhling on 5 June 2008, 22:29Rätt Emil. Så länge man matar på med kolhydrater klarar man sig nog. I alla fall är det min erfarenhet... Men åker man dit blir man grymt stark en vecka efteråt!
Rätt Emil. Så länge man matar på med kolhydrater klarar man sig nog. I alla fall är det min erfarenhet... Men åker man dit blir man grymt stark en vecka efteråt!
Quote from Funbeat user on 6 June 2008, 00:39Jag tror också att Emil är inne på rätt spår - "Väggen" handlar mycket om ett mentalt tillstånd. De gånger jag har varit i väggen-liknande tillstånd har oftast handlat om långa, hårda träningspass, när jag har slarvat med laddningen innan och har haft oti
Jag tror också att Emil är inne på rätt spår - "Väggen" handlar mycket om ett mentalt tillstånd. De gånger jag har varit i väggen-liknande tillstånd har oftast handlat om långa, hårda träningspass, när jag har slarvat med laddningen innan och har haft oti