Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt avbryta löpturen...
You need to log in to create posts and topics.

Blev lite nyfiken på hur ni ställer er till det?

Jag har sprungit drygt 3 år nu, och idag för första gången så avbröt jag ett pass. Jag hade planerat en 25 km repa i skogen. Jag var lite tveksam redan innan (sprang igår, stum och stel). Efter 7-8 km börj

En trevligare, mer väletablerad term är "DNF" (för Did Not finish). Detta är vad man man bör göra, enligt vissa, om det känns fel (inte trött, less, etc) utan (fysiskt orkeslös, andlös, dåligt ont, etc). Själv har jag lagt av någonstans mellan ett par och

Aldrig så jag har blivit hämtad. Men någon gång har jag joggat/gått/linkat tillbaka.

Att jämföra när/hur man avbryter med andra verkar kontraproduktivt. Tävla i att inte bryta?

Jag avbröt VU-rundan ett år efter ca 4 km, magen ställde sig helt på tvären så det gick liksom bara inte att fortsätta plågan sig. Annars har jag ibland tagit ett kortare pass än planerat, sprungit långsammare (hur nu det går i min snigelfart) eller gått

Personligen tror jag att man ska avbryta om kroppen säger ifrån till skillnad från när knoppen säger ifrån (jag har alltid svårt att motivera mig de 2 första km). Våra kroppar är i allmänhet rätt förnuftiga.
Men som sagt, det är så jag tänker.

Jag har brutit träningspass och ett par lopp både pga motivationsbrist och kramp/smärta och ser inget farligt i det.
Det som är "farligt" är väl om man gör om det kort inpå förra gången då kan det ju börja bli en vana och skallen ställer in sig på att avb

Jag kan knappast tänka mig att jag bedrar mig själv om jag reviderar min plan för passet mitt under passet. Jag gör det titt som tätt. Mina långpass springer jag ibland på en runda som mäter 35 km när cirkeln är sluten. Efter 25 km finns det en busshållpl

Klart man ska bryta om kroppen säger ifrån på det viset. Jag springer inte så långt men tvingades bryta efter ca 2 km och gå hem ( på en 5 km runda) i våras när jag joggade för första gången på länge efter en lunginflammation. En annan gång glömde jag svä

Ja, det vore ju onekligen skönt att skippa dagens pass...

Om man bara bryter ett pass vart tredje år så tror inte jag att det är någon större fel på karaktären...