Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt börja cykla
You need to log in to create posts and topics.

"host"
...satte kaffet i vrångstrupen när jag läste Markku´s kommentar att det var bara 2 månader kvar med kortärmat och kortbyxat. Huvva!
Då kommer här nästa tips till TS:
Tänk inte bara på cykeln utan lägg en peng på bra kläder också så du kan köra ute

Kortbyxor ska bäras till oktober. Punkt.

Om man vill rekrytera folk till landsvägscykling så ska man nog akta sig för sådana svar som jag fick/läste i våras, typ att det var omöjligt att börja cykla utan cykel + utrustning för minst 20 tkr. De pengarna ville iaf inte jag lägga innan jag ens prov

Den som säger att man "måste" investera 20 tkr eller mer, är ju helt fel ute.
Speciellt om det gäller en nybörjare som inte tidigare cyklat.
Inte ens en inbiten cykelmotionär behöver ha en cykel som kostar över 10 tkr.
Sedan är den helt annan sak att man

Nu var det du som valde att tolka svaren på det sättet.

Jag har inte tolkat på något speciellt sätt alls, bara konstaterat att somliga skriver så, läst i många olika trådar. Vet nästan ingen sport som är så prylnördig som cykel. 🙂 Jag är själv, rent generellt, prylbög av stora mått så jag har inget emot det

Man får ju det man betalar för.

Vad jag har lärt mig med åren, är att det lönar sig med kvalitét. Särskilt när det gäller verktyg. ett billigt verktyg från exempelvis Biltema, inte bara riskera,r utan gör det också, har sönder skruvar osv. Det kan bli ganska dyrt med en sönderdragen skr

Att du sedan inte köpte en CX som var föreslaget och istället köpte en Hybrid var ju en bra affär. Då sparade du några kronor till din nya racer.

Vem köpte vad? 🙂 Jag har vare sig cyklocross eller hybrid iaf...

Vad gäller att kvalité lönar sig i längden så håller jag absolut med om det. Men det bygger ju på att det blir någon längd! Om man ändå bara vill prova på så har jag svårt att tro att man