Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt börja cykla
You need to log in to create posts and topics.

Det dyraste? Det finns hjul för 100´.

Jo visst, men jag tror min poäng framgick ändå. Tycker det där von Oben-attityden vad gäller prylar och pengar som finns bland endel etablerade cyklister är så tråkig, och som sagt snarare skrämmer bort än bjuder in nya utövare till sporten. Lite samma so

Skillnaden är kanske att en SKS Rennradkompressor (500: -) håller i +35 år och en biltemapump(150: -) inte ens klarar av att pumpa upp en slang till 9 Bar.
Varför då inte köpa något som fungerar fram till att Fonus hämtar?

För att man som Sara upprepat kanske kommer på att cykel inte är det man vill göra tills Fonus knackar på dörren.

Jag har precis köpte en cyklocross, min första cykel. Den kostade 9 000 kr vilket är mycket pengar, men jag är ganska säker på att kommer a

Jag brukar pumpa andra cyklar än mina tävlingscyklar med min 35 år gamla SKS. Förhoppningsvis kommer inte Fonus förbi under den närmsta veckan.

Jag la nästan 20 loppor inkl skor, pedaler osv på min första racer och har inte ångrat mig däremot hade jag gärna läst t.ex den här artikeln innan jag slog till http://happymtb.org/2012/06/29/landsvagstest-di2-duellen/ för då hade jag nog köpt den där Can

Till Sara och Sara: Tycker att ni absolut har tagit riktiga beslut att inte lyssna på de som tror att cykling handlar om att ha så dyr utrustning som möjligt.

-------------
Jag själv har cyklat sedan jag var 20 (är nu 57), och nästan alltid bara haft bil

Då är det märkligt att de som ändå inte märker någon skillnad mellan olika cyklar ändå har en så rigid inställning till att det är skillnad mellan olika cyklar/cykeldelar. De brukar börja med att klaga på sadeln.

Var bor du Anna? Finns det inte nån cykelklubb eller triathlonklubb i trakten?

Tusen tack för alla era svar och för diskussionen ni drog igång. Från och med slutet av augusti så kommer jag att bo i Uppsala, där måste ju cykel- och triathlonklubbar finnas. Ska absolut kolla upp det och höra med dom, känner mig lite gammal för att bör