Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt börja löpa.
You need to log in to create posts and topics.

Jag har hunden med mig på mina rundor så jag går en liten bit och ser till så hon är rastad. Ca 5-10 minuter kanske. Men mina allra första 10 minuter som jag sprang hade jag antagligen gått snabbare. Jag tar stora kliv så jag går snabbt utan större ansträ

Enkelheten är den bästa grejen med löpning tycker jag. Bra musik på mp3n, snöra på sej och så i väg. I dörren på väg ut ropar jag; Pappa sticker ut o springer.

iForms löpprogram för nybörjare kan jag varmt rekomendera, funkade kanon för mig, men man får tänka till lite själv.
att "bara" vara ute en kvart funkar inte för mig, så jag la på prommenad på passen nästan alla veckorna. (minst en timme 😉 )
och känner d

Jag är så knasig så jag påstår att om du kan springa 5km på 30min så klarar du 10km med på typ 70min.

20 km på 2½ timmar.
42 km på 6 timmar.

Vad hände med att öka långsamt, för att skona leder mm.

Peter S, om jag klarar att springa 6,2 km på 35 min... tror du jag klarar 10km på under 60 min? Har aldrig testat. Vill inte misslyckas...

Naturligtvis så ska man ju öka långsamt,tro inge annat.Sade bara att det var möjligt att springa 10km på 70min EN gång,inte var vecka.

Martin.
Tror det kan vara jobbigt att klara det på 60min,men väl 65.Men som sagt dra inte iväg och gör det utan att öka långsamt.

Peter S. Japp. Långsamt är ordet. För 12 veckor sedan orkade jag inte ens jogga 5 min i sträck. Så ska nog ta det med ro. Förresten, har inte du Garmin Forerunner 405? Har beställt en sådan. Hur bra fungerar den i skog med träd? Hittar den satelliterna då

Jag har ingen Garmin utan en Polar RS200 men ingen sensor.Jag har inte hört några klagomål på Garmin,den fungerar nog bra men alla tappar nog signal rätt som det är.