Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 16:42*.......ssssviisssccchh!!*
*.......ssssviisssccchh!!*
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 12:49Sätt snabbkopplingarna vågräta! 😉
Sätt snabbkopplingarna vågräta! 😉
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 11:05Angående pumpa däck. Det är sådant motstånd i pumpen redan vid 4 bar att det känns som de ska spricka, men det är bara att pumpa på alltså? Det står max 8 på däcket.
Angående pumpa däck. Det är sådant motstånd i pumpen redan vid 4 bar att det känns som de ska spricka, men det är bara att pumpa på alltså? Det står max 8 på däcket.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 11:14Med en fotpump bör det inte vara så svårt att komma upp till ca 6-7. Där är färden relativt komfortabel. Jag kör oftast med 8 bak och 7,5 fram, men då känner man vägen ordentligt. Kollar trycket 2-3 gånger vecka.
Med en fotpump bör det inte vara så svårt att komma upp till ca 6-7. Där är färden relativt komfortabel. Jag kör oftast med 8 bak och 7,5 fram, men då känner man vägen ordentligt. Kollar trycket 2-3 gånger vecka.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 11:32Hm, frågan är om man kan lita på manometern. Det är alltså en varning om det går tungt att pumpa? Jag använder fotpump.
Hm, frågan är om man kan lita på manometern. Det är alltså en varning om det går tungt att pumpa? Jag använder fotpump.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 15:48Se till att du lossat ordentligt på ventilen:-)
Se till att du lossat ordentligt på ventilen:-)
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 20:46Det är lätt att kröka ventilen...
Det är lätt att kröka ventilen...
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 21:55Det är lite skillnad mellan olika pumpar. En av mina har onödigt stor diameter på cylindern så man får nästan kasta sig på handtaget för att komma upp i åtta bar.
Tjock pump går det fortare att pumpa med, smal pump är det lättare att få högt tryck med.
Det är lite skillnad mellan olika pumpar. En av mina har onödigt stor diameter på cylindern så man får nästan kasta sig på handtaget för att komma upp i åtta bar.
Tjock pump går det fortare att pumpa med, smal pump är det lättare att få högt tryck med.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 16:09Känner igen känslan Sussie. Min fotpump får jag hänga hela min kroppsvikt på för att få i de sista 2 bar:en. I början var jag övertygad att däcken skulle sprängas i ansiktet på mig men det har inte hänt än.
Känner igen känslan Sussie. Min fotpump får jag hänga hela min kroppsvikt på för att få i de sista 2 bar:en. I början var jag övertygad att däcken skulle sprängas i ansiktet på mig men det har inte hänt än.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 16:22Dags att köpa en SKS Rennradkompresor på www.boc24.de ?
Dags att köpa en SKS Rennradkompresor på http://www.boc24.de ?