Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt bli snabbare
You need to log in to create posts and topics.

10 Bar i tubarna var inga problem med min AIM men visst får man hänga sig på den lite sista tagen

Susse
Hur snabbt cyklar du nu? Jag har cyklat på min racer tor till jobbet i knappt två veckor men jag kommer inte upp i mer än strax över 20 km/h. Lit skyller jag på att det känns läskigt när det går fort Och har kanske inte lärt mig växlarna ultimat än

Det är så svårt att jämföra. Olika vägar, antal timmar, olika kalibrerade hastighetsmätare etc. Min hybrid hade ju skrytmätare om man jämför med gps. Racerns däckdimension fanns med på Suuntos lista, så det bör vara bättre kalibrerat nu. Jag behöver mer t

Märker stor skillnad i luftmotståndet och rullet. Det är så lätt att trampa.

Känslan är kort och gott coolare!!

Jag lyckades få till högre tryck i däcken men hjälp vad det vibrerade på vissa vägar. Då är frågan:

- Går det verkligen snabbare med hårda däck när vägarna är så "knottriga"?

Säkert väldigt marginellt men undra kan man ju.

Vi får åberopa forumguden Håkan C, han kan det här med däcktryck... även på latin skulle jag tro 🙂

Tydligen går det lite långsammare med för hårt pumpade däck på dålig asfalt. Just pga att vibrationerna i cykeln ger ökade förluster.

Mitt tips, ät ordentligt på kvällen innan du ska cykla så att det finns lite energi att ta av, bara för att se vad man egentligen kan orka med. Ofta så vill man pressa sig själv till max när man redan är trött och tycker att man borde orka mer för att man

Att bero på det här med snittfart så ser man (uppskattningsvis) 60+ gubbar hänga på träningsrundor uppåt 8-10mil i en 28-30km/h vilket för mig verkar helt otroligt.
Är det så mycket enklare att hålla bra fart i grupp eller är det jag som är så otränad? :

Vill du verkligen veta det?