Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 17:0210 Bar i tubarna var inga problem med min AIM men visst får man hänga sig på den lite sista tagen
10 Bar i tubarna var inga problem med min AIM men visst får man hänga sig på den lite sista tagen
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 17:59Susse
Hur snabbt cyklar du nu? Jag har cyklat på min racer tor till jobbet i knappt två veckor men jag kommer inte upp i mer än strax över 20 km/h. Lit skyller jag på att det känns läskigt när det går fort Och har kanske inte lärt mig växlarna ultimat än
Susse
Hur snabbt cyklar du nu? Jag har cyklat på min racer tor till jobbet i knappt två veckor men jag kommer inte upp i mer än strax över 20 km/h. Lit skyller jag på att det känns läskigt när det går fort Och har kanske inte lärt mig växlarna ultimat än
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 18:03Det är så svårt att jämföra. Olika vägar, antal timmar, olika kalibrerade hastighetsmätare etc. Min hybrid hade ju skrytmätare om man jämför med gps. Racerns däckdimension fanns med på Suuntos lista, så det bör vara bättre kalibrerat nu. Jag behöver mer t
Det är så svårt att jämföra. Olika vägar, antal timmar, olika kalibrerade hastighetsmätare etc. Min hybrid hade ju skrytmätare om man jämför med gps. Racerns däckdimension fanns med på Suuntos lista, så det bör vara bättre kalibrerat nu. Jag behöver mer t
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 18:34Märker stor skillnad i luftmotståndet och rullet. Det är så lätt att trampa.
Känslan är kort och gott coolare!!
Märker stor skillnad i luftmotståndet och rullet. Det är så lätt att trampa.
Känslan är kort och gott coolare!!
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 11:45Jag lyckades få till högre tryck i däcken men hjälp vad det vibrerade på vissa vägar. Då är frågan:
- Går det verkligen snabbare med hårda däck när vägarna är så "knottriga"?
Säkert väldigt marginellt men undra kan man ju.
Jag lyckades få till högre tryck i däcken men hjälp vad det vibrerade på vissa vägar. Då är frågan:
- Går det verkligen snabbare med hårda däck när vägarna är så "knottriga"?
Säkert väldigt marginellt men undra kan man ju.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:11Vi får åberopa forumguden Håkan C, han kan det här med däcktryck... även på latin skulle jag tro 🙂
Vi får åberopa forumguden Håkan C, han kan det här med däcktryck... även på latin skulle jag tro 🙂
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 12:38Tydligen går det lite långsammare med för hårt pumpade däck på dålig asfalt. Just pga att vibrationerna i cykeln ger ökade förluster.
Tydligen går det lite långsammare med för hårt pumpade däck på dålig asfalt. Just pga att vibrationerna i cykeln ger ökade förluster.
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 15:18Mitt tips, ät ordentligt på kvällen innan du ska cykla så att det finns lite energi att ta av, bara för att se vad man egentligen kan orka med. Ofta så vill man pressa sig själv till max när man redan är trött och tycker att man borde orka mer för att man
Mitt tips, ät ordentligt på kvällen innan du ska cykla så att det finns lite energi att ta av, bara för att se vad man egentligen kan orka med. Ofta så vill man pressa sig själv till max när man redan är trött och tycker att man borde orka mer för att man
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:55Att bero på det här med snittfart så ser man (uppskattningsvis) 60+ gubbar hänga på träningsrundor uppåt 8-10mil i en 28-30km/h vilket för mig verkar helt otroligt.
Är det så mycket enklare att hålla bra fart i grupp eller är det jag som är så otränad? :
Att bero på det här med snittfart så ser man (uppskattningsvis) 60+ gubbar hänga på träningsrundor uppåt 8-10mil i en 28-30km/h vilket för mig verkar helt otroligt.
Är det så mycket enklare att hålla bra fart i grupp eller är det jag som är så otränad? :
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:57Vill du verkligen veta det?
Vill du verkligen veta det?