Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt bli snabbare
You need to log in to create posts and topics.

Fläsket syns i tajts.

Är det inte fläsket som ska brännas när du cyklar?

Nä, du har inte provat det, Susse och inte förrän du har provat det ska du dissa de som säger att du snart kommer att närma dig 30 km/h. Framförallt ska du inte dissa dig själv på det sätt du gör för du bara förstör för dig när du gör det. Du vill bli sna

Dags för mental träning! 🙂

Absolut! Det är jätteviktigt! Jag tycker att det funkar skitbra att cykla med någon/några som är lite starkare och snabbare så man får slita för att hänga med och sedan variera med att cykla med någon/några som inte är lika starka ibland så man får känna

Jag oroar mig inte så mycket över min snittfart men det är riktigt roligt att läsa alla tipsen som kan ge förbättringar.
Jag tror jag harvar på ett tag till på min tunga cykel med tjockdäck och fladderjacka. Sen när jag känner att det går trögt så köper

Gläden kan finnas där oavsett utrustning, men det är skön känsla att ha rätt utrustning. Har du gjort den resan/upptäckten går du sällan tillbaka.

Det är det jag är rädd för! Det blir dyrt.

Du har bättre balans på en racer.
Dags att uppgradera till racer.

Susse, jag förstår precis vad du menar, det tar en h-a tid att bli snabb och det gör ruskigt ont (på många ställen) att åka cykel fort. Jag är lite snabbare än du, jag har bra kondition efter 30 års löpning men jag blir ruskigt frånåkt på cykel och det g