Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt cykla i nedförsbackar
You need to log in to create posts and topics.

Något säger mig att du väger flera kilo mer än de du körde om, och som trampade.

Nope, 68kg väger jag. Ingen aning vad de andra vägde men jag är nog bland de lättare. Tycker det blir ungefär samma hemma också, att det inte behövs trampas så hårt nedför, fast backarna är så korta här runt mälaren.

Däremot hade du nog nytta av draftingen från de som låg före dig.

Jag skrev att du vägde mer än de du gled förbi. Jag hade ingen aning om vad du väger.

Väger du inte mer, så kan du inte ha högre fart utför än vad de har, när de trampar, om alla har samma sitställning.

Jag skrev inte att vi hade samma sittställning. Rullmotstånd påverkar också. Visst har man nytta av draget från de andra också.

Rullmotstånd? Kan du förklara? Menar du att vissa hjul rullar lättare, bättre nav?

Jag är ingen elitcyklist, men jag kan köra om cyklister som är många gånger bättre än mig, bara för att jag väger 10 kg mer än vad de gör. Och då har jag träningshjul och

Bara en gissning då de hjul jag syftade på har lättrullade dati-nav och känslan är att de rullar bättre än mina shimano träningshjul. Högst ovetenskapligt och utan fina diagram

Jo, vissa hjul rullar lättare än andra. Mina nya hjul rullar i evighet om jag hänger upp cykeln i mekstället.

Sen gör däcket en del för rullmotståndet.

Händer ofta att jag får sluta trampa, trots att jag ligger längst fram, för den brevid trampar för f

5300m utför i söndags! Bra träning. 🙂

Var hittade du den backen ??? (H)