Quote from Guest on 7 March 2011, 08:10Har hört talas om att en del tömmer ur luft ur däcken efter varje träningsrunda.. Kan någon förklara varför?
Hur mycket tömmer ni i så fall ur?
Har hört talas om att en del tömmer ur luft ur däcken efter varje träningsrunda.. Kan någon förklara varför?
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 08:20Jag gör det på vintern. Det har att göra med att jag pumpar upp däcken utomhus (det är kallt) och sedan förvarar cykeln på en varmare plats. Om jag inte släpper ut luften så ökar trycket när man kommer in till värmen och det kan då komma över gränsen för
Jag gör det på vintern. Det har att göra med att jag pumpar upp däcken utomhus (det är kallt) och sedan förvarar cykeln på en varmare plats. Om jag inte släpper ut luften så ökar trycket när man kommer in till värmen och det kan då komma över gränsen för
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 08:27Det är nåt man gjorde förr pga av hur däcken var byggda har jag för mig, någon mer insatt person kan säkert svara bättre.
Jag gör det aldrig, men passar mig för att ha maxtryck om cykeln ska stå i solen utanför jobbet t ex.
Det är nåt man gjorde förr pga av hur däcken var byggda har jag för mig, någon mer insatt person kan säkert svara bättre.
Jag gör det aldrig, men passar mig för att ha maxtryck om cykeln ska stå i solen utanför jobbet t ex.
Quote from Berit Bengtson on 7 March 2011, 08:51Daniel:
Tryckförändringen pga temperaturförändringen är oftast mindre än man tror.
Om du inte har VÄLDIGT varmt i ditt tvättrum, även om det är kallt ute så värms ju luften upp när du pumpar, villket minskar temperatur och tryck-skillnaden.Förhållandet
Daniel:
Tryckförändringen pga temperaturförändringen är oftast mindre än man tror.
Om du inte har VÄLDIGT varmt i ditt tvättrum, även om det är kallt ute så värms ju luften upp när du pumpar, villket minskar temperatur och tryck-skillnaden.
Förhållandet
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 08:57Det var förra vintern, så jag minns inte _exakt_, men jag tror att det var Nokians dubbdäck. Jag minns inte vilket tryck jag matade in, men det var säkert nära maxtryck.
Skrämde livet av mig. Det lät som ett gevärskott. Jag stod inte så långt därifrån.
Det var förra vintern, så jag minns inte _exakt_, men jag tror att det var Nokians dubbdäck. Jag minns inte vilket tryck jag matade in, men det var säkert nära maxtryck.
Skrämde livet av mig. Det lät som ett gevärskott. Jag stod inte så långt därifrån.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:23Daniel; da sykler du med for høgt trykk til daglien.
Daniel; da sykler du med for høgt trykk til daglien.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:31Har hört talas om att en del tömmer ur luft ur däcken efter varje träningsrunda.. Kan någon förklara varför?
Detta sköter mina slangar själv. Fan jag får ju pumpa upp trycket inför var och varannan runda, tycker jag.
Har hört talas om att en del tömmer ur luft ur däcken efter varje träningsrunda.. Kan någon förklara varför?
Detta sköter mina slangar själv. Fan jag får ju pumpa upp trycket inför var och varannan runda, tycker jag.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:32Jag gör det alltid på tubdäck och ibland på kanttråd. Jag ska ändå pumpa däcket innan jag cyklar.
Jag gör det alltid på tubdäck och ibland på kanttråd. Jag ska ändå pumpa däcket innan jag cyklar.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:33I vilket syfte om jag får fråga?
Och inte gör du det alltid?
Vänligen
P.
I vilket syfte om jag får fråga?
Och inte gör du det alltid?
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:37För att tubdäck är betydligt dyrare och det är ingen höjdare med punkteringar på grund av öljetterna.
För att tubdäck är betydligt dyrare och det är ingen höjdare med punkteringar på grund av öljetterna.