Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:48För att tubdäck är betydligt dyrare och det är ingen höjdare med punkteringar på grund av öljetterna.
Nu var det ett tag sedan jag körde på riktiga tuber. Men jag har aldrig fått punka pga öljetter, aldrig. Men det innebär inte att du har fått det.
Vän
För att tubdäck är betydligt dyrare och det är ingen höjdare med punkteringar på grund av öljetterna.
Nu var det ett tag sedan jag körde på riktiga tuber. Men jag har aldrig fått punka pga öljetter, aldrig. Men det innebär inte att du har fått det.
Vän
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 10:50Kör man med dyra tävlingstuber med silke eller bomullsstomme så kan det hända.
Pröva annars att lägga ett par hjul i bagaget på en bil sommartid om den står i solen.
Kör man med dyra tävlingstuber med silke eller bomullsstomme så kan det hända.
Pröva annars att lägga ett par hjul i bagaget på en bil sommartid om den står i solen.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:02Kör man med dyra tävlingstuber med silke eller bomullsstomme så kan det hända.
Dyra och dyra vet jag inte, men med silke eller bomullsstomme, det har jag kört på. Och visst det kan säkert hända. Men mig har det aldrig hänt. Iofs så vägde jag ca 40-45 kg
Kör man med dyra tävlingstuber med silke eller bomullsstomme så kan det hända.
Dyra och dyra vet jag inte, men med silke eller bomullsstomme, det har jag kört på. Och visst det kan säkert hända. Men mig har det aldrig hänt. Iofs så vägde jag ca 40-45 kg
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:02En sådan temperaturökning ökar faktiskt trycket markant. Om man har pumpat 9 kg när det var 15 grader varmt och temperaturen ökar till 70 grader i den varma bilen ökar trycket till knappa 11 kg förutsatt att tuben håller formen och volymen därmed hålls n
En sådan temperaturökning ökar faktiskt trycket markant. Om man har pumpat 9 kg när det var 15 grader varmt och temperaturen ökar till 70 grader i den varma bilen ökar trycket till knappa 11 kg förutsatt att tuben håller formen och volymen därmed hålls n
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:06Men det gör den troligen inte i 70 grader. Dvs att det skulle hålla samma "volym". Således ökar kanska trycket inte så mycket som du angav. Men att det inte skulle bli en ökning av tryckert, under dessa förutsättningar, tror jag ingen tror. För det blir
Men det gör den troligen inte i 70 grader. Dvs att det skulle hålla samma "volym". Således ökar kanska trycket inte så mycket som du angav. Men att det inte skulle bli en ökning av tryckert, under dessa förutsättningar, tror jag ingen tror. För det blir
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:36Ni gör som ni vill.
Ni gör som ni vill.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:57"Vissa gör vad dom kan. Vi gör som vi vill."
S.Nord
Vänligen
P.
"Vissa gör vad dom kan. Vi gör som vi vill."
S.Nord
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:04NPNG: det är gott möjligt att jag gjorde det, då (inte nu). Bägge gångerna var det med dubbdäck.
Att jag gör det nu (Continental Ultra gatorskin ... fin, fina däck, om jag få säga så) är bara för att jag har läst att de ska ha sitt tryck för att slippa .
NPNG: det är gott möjligt att jag gjorde det, då (inte nu). Bägge gångerna var det med dubbdäck.
Att jag gör det nu (Continental Ultra gatorskin ... fin, fina däck, om jag få säga så) är bara för att jag har läst att de ska ha sitt tryck för att slippa .
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:04Men för att återgå lite till frågan varför lufta.
Närjag cyklar typ 18-20 timmar i ett svep. Skulle jag då behöva stanna och lätta lite på trycket? Ja kanske det, men nej det behöver jag inte. Varför skulle jag då behöva lätta på trycket när cykel står s
Men för att återgå lite till frågan varför lufta.
Närjag cyklar typ 18-20 timmar i ett svep. Skulle jag då behöva stanna och lätta lite på trycket? Ja kanske det, men nej det behöver jag inte. Varför skulle jag då behöva lätta på trycket när cykel står s
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 14:29Det er noget som henger igjend fra gammelt av da alle dekk til racer var tubdekk. Den gang var kvaliteten på oppbygningen av dekket andeledes, og et 23 mm tub strekte seg etter en stund å fikk en større diameter.
Med den kvaliteten som er nu er det ikke
Det er noget som henger igjend fra gammelt av da alle dekk til racer var tubdekk. Den gang var kvaliteten på oppbygningen av dekket andeledes, og et 23 mm tub strekte seg etter en stund å fikk en større diameter.
Med den kvaliteten som er nu er det ikke