Quote from Guest on 22 April 2013, 08:17Hej! 🙂
Jag är ej cyklist, jag är motionslöpare med en fråga till er cyklister...
När jag springer mina lite längre rundor hamnar jag ofta på vägar där jag delar väggren med Er. Ni kommer antingen i ensam majestät, eller i klunga.
Jag brukar hälsa "He
Hej! 🙂
Jag är ej cyklist, jag är motionslöpare med en fråga till er cyklister...
När jag springer mina lite längre rundor hamnar jag ofta på vägar där jag delar väggren med Er. Ni kommer antingen i ensam majestät, eller i klunga.
Jag brukar hälsa "He
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 08:27Kan nog vara så som du säger, en del racercyklister hälsar bara på andra racercyklister med hjälm.
Har märkt av det själv. Kommer jag utan hjälm på min MTB hälsar max 1 av 4. Kommer jag på liggcykel med hjälm hälsar mer än hälften men långt ifrån alla.
Kan nog vara så som du säger, en del racercyklister hälsar bara på andra racercyklister med hjälm.
Har märkt av det själv. Kommer jag utan hjälm på min MTB hälsar max 1 av 4. Kommer jag på liggcykel med hjälm hälsar mer än hälften men långt ifrån alla.
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 08:47är det en klunga så är det svårt för alla att ser dig. den som är först ska ser till att de efter vet att du finns och de ska undvika dig om du springa mot trafik.
är du på andra sidan gatan det är inte säkert de ser dig. jag cyklade samma runda tre må
är det en klunga så är det svårt för alla att ser dig. den som är först ska ser till att de efter vet att du finns och de ska undvika dig om du springa mot trafik.
är du på andra sidan gatan det är inte säkert de ser dig. jag cyklade samma runda tre må
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2013, 09:20Skulle jag ens hälsa på alla räcercyklister i Stockholm, skulle jag inte ha tid att bromsa eller växla. Tyvärr måste jag välja mitt hälsande av säkerhetsskäl.
Skulle jag ens hälsa på alla räcercyklister i Stockholm, skulle jag inte ha tid att bromsa eller växla. Tyvärr måste jag välja mitt hälsande av säkerhetsskäl.
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 09:36Det är iallafall bättre för hälsan att cykla utan hjälm än att köra bil.
Allra värst är det att köra bil utan hjälm (finns evidens för detta).
Därför tycker jag att jag är en bättre förebild än de flesta även om jag inte alltid har hjälmen på mig när j
Det är iallafall bättre för hälsan att cykla utan hjälm än att köra bil.
Allra värst är det att köra bil utan hjälm (finns evidens för detta).
Därför tycker jag att jag är en bättre förebild än de flesta även om jag inte alltid har hjälmen på mig när j
Quote from Camilla Höög on 22 April 2013, 09:37Det vanligaste är nog att hälsa på samma trafikslag, dvs. cyklister hälsar på cyklister, MC hälsar på MC, husvagn på husvagn, lastbil på lastbil osv. Bilister hälsar dock inte på bilister förutom om man är utmärkande på något sätt som gör att man har någo
Det vanligaste är nog att hälsa på samma trafikslag, dvs. cyklister hälsar på cyklister, MC hälsar på MC, husvagn på husvagn, lastbil på lastbil osv. Bilister hälsar dock inte på bilister förutom om man är utmärkande på något sätt som gör att man har någo
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 09:49"Har ni någon codex som säger att man inte gärna hälsar på oss löpare?"
Mmmmmm å det tror du att vi tänker tala om för dig 😉
Är jag själv, så ingen av mina "västbröder" ser mig, ja då hejar jag glatt tillbaka.
I klunga, med mina "västbröda", aldrig. I
"Har ni någon codex som säger att man inte gärna hälsar på oss löpare?"
Mmmmmm å det tror du att vi tänker tala om för dig 😉
Är jag själv, så ingen av mina "västbröder" ser mig, ja då hejar jag glatt tillbaka.
I klunga, med mina "västbröda", aldrig. I
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 09:54För min del handlar det om att hälsa på de jag har mycket gemensamt med, ju mer som verkar gemensamt desto högre chans till en hälsning. Om förutsättningarna gör det lämpligt.
Alltså hälsar jag vanligen på andra cyklister som verkar se på cyklingen som j
För min del handlar det om att hälsa på de jag har mycket gemensamt med, ju mer som verkar gemensamt desto högre chans till en hälsning. Om förutsättningarna gör det lämpligt.
Alltså hälsar jag vanligen på andra cyklister som verkar se på cyklingen som j
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 10:03Att ta eget initiativ till hälsning är en sak, och där håller jag med om att man kanske oftast hälsar "inom samma grupp" och så är det ju en jättestor skillnad mellan landsbygd och stadsnära.
Men nu handlar ju tråden om att _besvara_ en hälsning, och då
Att ta eget initiativ till hälsning är en sak, och där håller jag med om att man kanske oftast hälsar "inom samma grupp" och så är det ju en jättestor skillnad mellan landsbygd och stadsnära.
Men nu handlar ju tråden om att _besvara_ en hälsning, och då
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 10:31Haha. Intressant diskussion. En antropolog hade säkert gått igång på sederna kring hälsningar mellan olika typer av svenska konditionssportare. Och hierarkierna dememellan. 🙂
Haha. Intressant diskussion. En antropolog hade säkert gått igång på sederna kring hälsningar mellan olika typer av svenska konditionssportare. Och hierarkierna dememellan. 🙂