Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 17:53Eller så är det så att de undviker att hälsa för att de vill slippa äta flugor eller så.
Jag är ny på cykeln men jag brukar hälsa och sedan hoppas jag på att jag en dag också ska se så cool ut som de snabba männen (har inte träffat så många snabba och c
Eller så är det så att de undviker att hälsa för att de vill slippa äta flugor eller så.
Jag är ny på cykeln men jag brukar hälsa och sedan hoppas jag på att jag en dag också ska se så cool ut som de snabba männen (har inte träffat så många snabba och c
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 18:11Hälsar löpare på folk ute på promenad - med hund, barnvagn eller utan - eller är det nån kod emot det?
Hälsar löpare på folk ute på promenad - med hund, barnvagn eller utan - eller är det nån kod emot det?
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 18:18Själv hälsar jag på andra cyklister (läs: sådana som är ute och cykeltränar) när jag cyklar lvg. Samma kultur som att MC-åkare alltid hälsar på andra som kör MC.
Idioter utan cykelhjälm hälsar jag av princip inte på, mötte faktiskt en kille på racer m c
Själv hälsar jag på andra cyklister (läs: sådana som är ute och cykeltränar) när jag cyklar lvg. Samma kultur som att MC-åkare alltid hälsar på andra som kör MC.
Idioter utan cykelhjälm hälsar jag av princip inte på, mötte faktiskt en kille på racer m c
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 18:42Har bott i centrala Göteborg i 18 år, och det är klart, på Avenyn eller annan central gata hälsar man inte på folk som man inte känner. När jag cyklade en mil utanför stan t ex mot Gråbo så hälsade nästan alla jag mötte, cyklister, fotgängare, ryttare, hu
Har bott i centrala Göteborg i 18 år, och det är klart, på Avenyn eller annan central gata hälsar man inte på folk som man inte känner. När jag cyklade en mil utanför stan t ex mot Gråbo så hälsade nästan alla jag mötte, cyklister, fotgängare, ryttare, hu
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2013, 06:56Petter WR - ditt resonemang att det du inte använder hjälm för att det finns något som är värre är ju på småbarnsnivå.
Oavsett om det skulle vara det så att det är värre att köra bil utan hjälm så är det dåligt att cykla utan hjälm. Jag skulle heller int
Petter WR - ditt resonemang att det du inte använder hjälm för att det finns något som är värre är ju på småbarnsnivå.
Oavsett om det skulle vara det så att det är värre att köra bil utan hjälm så är det dåligt att cykla utan hjälm. Jag skulle heller int
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 09:07Barn åker som passagerare, skaderisken är lika stor då som om man kör bilen själv.
Ni som inte hälsar på cyklister utan hjälm: Vad vill ni helst? Att dessa personer ska bli uppmuntrade att fortsätta cykla, eller att de ska ta bilen nästa gång?
Ju fler c
Barn åker som passagerare, skaderisken är lika stor då som om man kör bilen själv.
Ni som inte hälsar på cyklister utan hjälm: Vad vill ni helst? Att dessa personer ska bli uppmuntrade att fortsätta cykla, eller att de ska ta bilen nästa gång?
Ju fler c
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2013, 09:18Läs detta, och sluta med dina egna påhittade teorier!
http://media.folksam.se/sv/2011/06/27/stort-morkertal-for-cykelolyckor-visar-ny-olycksstatistik/
Läs detta, och sluta med dina egna påhittade teorier!
http://media.folksam.se/sv/2011/06/27/stort-morkertal-for-cykelolyckor-visar-ny-olycksstatistik/
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 09:46Jag kan se på mig själv; jag har haft några rejäla cykelvurpor och smällt två hjälmar.
singel vurpa på grus sönderrivna knän
singel vurpa på is, skrubbad kind, armbåge och knänSedan skaffade jag hjälm några år senare:
singel vurpa på grus, 90 graders sv
Jag kan se på mig själv; jag har haft några rejäla cykelvurpor och smällt två hjälmar.
singel vurpa på grus sönderrivna knän
singel vurpa på is, skrubbad kind, armbåge och knän
Sedan skaffade jag hjälm några år senare:
singel vurpa på grus, 90 graders sv
Quote from Mattias Ragnehed on 23 April 2013, 11:46Jag kom också på att jag hejar på hundägare. Speciellt de som har dom där skitläskiga koppelvindorna med 10 m lina i.
Jag kom också på att jag hejar på hundägare. Speciellt de som har dom där skitläskiga koppelvindorna med 10 m lina i.
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 11:52Lingling: det du nämner är en viktig del tror jag. Att bilister blir vana vid att det finns cyklister i trafiken är en annan viktig del. Till exempel så är en av de absolut vanligaste dödsorsakerna högersvängande (last)bilar som inte ser cyklisten som ska
Lingling: det du nämner är en viktig del tror jag. Att bilister blir vana vid att det finns cyklister i trafiken är en annan viktig del. Till exempel så är en av de absolut vanligaste dödsorsakerna högersvängande (last)bilar som inte ser cyklisten som ska