Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 12:33Så enligt Petter gäller att det finns de som bara cyklar förutsatt att de slipper använda hjälm och att andra cyklister hejar på dem. Och därför bör vi som har förstånd att bära hjälm heja på dem.
Vill hjälmvägrarna så gärna känna gemenskap med mig så för
Så enligt Petter gäller att det finns de som bara cyklar förutsatt att de slipper använda hjälm och att andra cyklister hejar på dem. Och därför bör vi som har förstånd att bära hjälm heja på dem.
Vill hjälmvägrarna så gärna känna gemenskap med mig så för
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 12:55Hmm.. jag undrar hur många cykelolycker som inträffar pga. att MÅNGA cyklister cyklar utan att bry sig om gällande trafikregler och tydligen alldeles för fort för att kunna handhava sin fina racercykel.
Jag bor i Lund och ser dagligen både de med klubb kl
Hmm.. jag undrar hur många cykelolycker som inträffar pga. att MÅNGA cyklister cyklar utan att bry sig om gällande trafikregler och tydligen alldeles för fort för att kunna handhava sin fina racercykel.
Jag bor i Lund och ser dagligen både de med klubb kl
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 14:42Grejen jag försöker få fram är att jag bröt INTE mot några trafikregler, men det fanns inga andra att skylla på heller. Om man inte anser att missbedömning av "lämplig hastighet" är att bryta mot regeln om att anpassa farten. Men t ex lär en av de vanliga
Grejen jag försöker få fram är att jag bröt INTE mot några trafikregler, men det fanns inga andra att skylla på heller. Om man inte anser att missbedömning av "lämplig hastighet" är att bryta mot regeln om att anpassa farten. Men t ex lär en av de vanliga
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 15:19Håller helt med dig Lingling. Cyklar man snabbt på dåliga underlag är det för det mesta ganska smart att ha hjälm på sig.
Fredrik: De flesta människor har större benägenhet att lyssna på en person som är trevlig och glad. Om du hälsar så ökar nog chansen
Håller helt med dig Lingling. Cyklar man snabbt på dåliga underlag är det för det mesta ganska smart att ha hjälm på sig.
Fredrik: De flesta människor har större benägenhet att lyssna på en person som är trevlig och glad. Om du hälsar så ökar nog chansen
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 15:43Petter:
"De flesta människor har större benägenhet att lyssna på en person som är trevlig och glad. Om du hälsar så ökar nog chansen att de kommer använda hjälm framöver."
Du har nog helt fel i din gissning om hur man styr och påverkar andra. Men vi kansk
Petter:
"De flesta människor har större benägenhet att lyssna på en person som är trevlig och glad. Om du hälsar så ökar nog chansen att de kommer använda hjälm framöver."
Du har nog helt fel i din gissning om hur man styr och påverkar andra. Men vi kansk
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 16:29Hur styr och påverkar man andra då, enligt din värld?
Jämförelsen med den onyktra tanten är ganska så missvisande. En cyklist utan hjälm riskerar möjligen sin egen hälsa, tanten riskerar i huvudsak andras hälsa.
Vilka alternativ ser du då till personen
Hur styr och påverkar man andra då, enligt din värld?
Jämförelsen med den onyktra tanten är ganska så missvisande. En cyklist utan hjälm riskerar möjligen sin egen hälsa, tanten riskerar i huvudsak andras hälsa.
Vilka alternativ ser du då till personen
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 16:31Jag brukar hälsa på hjälmlösa cyklister. Genom att ta mig för hjälmen. (H)
Jag brukar hälsa på hjälmlösa cyklister. Genom att ta mig för hjälmen. (H)
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 16:35Jag har inga synpunkter på folk som cyklar utan hjälm i sin vardagscykling. Men när man träningscyklar ska man ha hjälm, för då finns det inga argument emot. Det är bara dumt.
Jag har som sagt inga synpunkter på hjämlösa vardagscyklister, men jag hälsar
Jag har inga synpunkter på folk som cyklar utan hjälm i sin vardagscykling. Men när man träningscyklar ska man ha hjälm, för då finns det inga argument emot. Det är bara dumt.
Jag har som sagt inga synpunkter på hjämlösa vardagscyklister, men jag hälsar
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 16:39Och det var det jag skulle säga:
Om man tvingar folk att välja mellan att cykla med hjälm eller inte cykla alls, så JA, då skulle cyklandet minska drastiskt. Vardagscyklandet.
Men om man begränsar sin hjälmkamp till att bara omfatta de som träningscykla
Och det var det jag skulle säga:
Om man tvingar folk att välja mellan att cykla med hjälm eller inte cykla alls, så JA, då skulle cyklandet minska drastiskt. Vardagscyklandet.
Men om man begränsar sin hjälmkamp till att bara omfatta de som träningscykla
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 16:59Jag kör inga träningsrundor utan hjälm, utan det är bara vid vardagscyklingen som jag (oftast) skippar hjälmen.
Jag vill gärna inkludera alla som cyklar i cyklistgemenskapen - i övrigt verkar vi vara helt överens Göran 🙂
Jag kör inga träningsrundor utan hjälm, utan det är bara vid vardagscyklingen som jag (oftast) skippar hjälmen.
Jag vill gärna inkludera alla som cyklar i cyklistgemenskapen - i övrigt verkar vi vara helt överens Göran 🙂