Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt säga... HEJ! 😀
You need to log in to create posts and topics.

Just den där osäkerheten på varför folk inte hälsar kan vara rätt störig emellanåt, speciellt när man själv hälsat först..

Christer: Du missförstår mig helt. Jag påstår inte att det är bra argument mot hjälm, jag bara konstaterar att folka faktiskt inte

Hjälm på cykel kommer nog mer och mer. Se bara på slalombackarna, när jag åkte slalom typ 1998 var det bara jag som hade hjälm, så urtöntigt! Men sen när jag åkte igen 2007 med exakt samma hjälm var det plötstligt massor med folk som hade hjälm och jag kä

Du är inne på något där Flindra. På 70-talet var det bara neurokirurger (som såg effekten av skallskador) som använde hjälm. Nu används av fler och fler för varje år.
Hjälmanvändande på 70-talet var förstås precis lika befogat då som nu - vilket får mig a

Det finns till och med en hjälmkrage för den modemedvetne (blåser upp sig som en airbag runt huvudet om man kraschar). Så det kan vara så att den man tror inte har hjälm, faktiskt har en hjälm i kragform. Dessutom ska man inte döma cyklister på utanskrift

Har gjort ett litet uppehåll i tråden, så nu kommer jag in lite fel. Men jag såg Ninas inlägg om att hälsa på bilister. Jag gör precis likadant - oavsett om jag har företräde eller inte och just av den anledningen att jag vill dra mitt strå till stacken a

Hade en riktigt skön upplevelse där i morse. För ett par veckor sedan var det en varubil som körde ut och stoppade mitt på cykelleden i rusningstrafiken. Jag stoppade och sa åt honom att backa eftersom han för det första hade väjningsplikt och för det and

Men Nej har jag ju sagt. Vi hälsar inte på folk som springer, går, joggar eller allmänt dräller runt;)

Vänligen

P.

Ha, jag hälsar på alla hundar och katter 😉

Petter WR: En solskenshistoria! Bra gjort.

På sjön så hälsar man!! men så finns det lite undantag.... blir det för mycket båtar så hälsar man först bara på segelbåtarna och sedan inte alls. Ute på Ekerö är det väl likadant där är det så mycket cyklister så man minskar ner på hälsandet.
På en rac