Quote from Elias Engqvist on 23 April 2013, 17:31Varför skulle man INTE ha hjälm på sig?
Enligt Petter-logik verkar svaret vara: "För att det är farligare att åka bil"
Varför skulle man INTE ha hjälm på sig?
Enligt Petter-logik verkar svaret vara: "För att det är farligare att åka bil"
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 18:37Hundar ser andra hundar, cyklister ser andra cyklister, ett selektivt seende.
Hälsar på dom man ser!?Ibland när jag är ute och åker bil med min sambo brukar jag peka och ropa:
- Titta, en cyklist!!!
Hundar ser andra hundar, cyklister ser andra cyklister, ett selektivt seende.
Hälsar på dom man ser!?
Ibland när jag är ute och åker bil med min sambo brukar jag peka och ropa:
- Titta, en cyklist!!!
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 21:06Med eller utan hjälm. Hur svår ska det vara.
Man (jag) hälsar INTE på dom andra. De utan väst och två hjul. Ffa inte om man (jag) kör i klunga, med mina "västbröda", aldrig.
Inte för att vara otrevlig. Nä för att jag har fullt upp med att cykla i klung
Med eller utan hjälm. Hur svår ska det vara.
Man (jag) hälsar INTE på dom andra. De utan väst och två hjul. Ffa inte om man (jag) kör i klunga, med mina "västbröda", aldrig.
Inte för att vara otrevlig. Nä för att jag har fullt upp med att cykla i klung
Quote from Mattias Ragnehed on 23 April 2013, 21:34Jag kom på att jag faktiskt alltid hejar på stavgångare också. Denna tappra grupp, lurade att tro om man har ett par stavar i nävarna så blir det en jädra fart på gången, jo tjena!
Sedan är dom där stavarna skitläskiga, kan ju spreta åt vilket håll som he
Jag kom på att jag faktiskt alltid hejar på stavgångare också. Denna tappra grupp, lurade att tro om man har ett par stavar i nävarna så blir det en jädra fart på gången, jo tjena!
Sedan är dom där stavarna skitläskiga, kan ju spreta åt vilket håll som he
Quote from Funbeat user on 23 April 2013, 21:50Schapiro: Det finns säkert massor med olika anledningar att inte ha hjälm på sig.
Det enda jag vet med säkerhet är att en större andel av befolkningen cyklar på de ställen där det inte är så många som använder hjälm, och att hjälmtvång minskar antalet c
Schapiro: Det finns säkert massor med olika anledningar att inte ha hjälm på sig.
Det enda jag vet med säkerhet är att en större andel av befolkningen cyklar på de ställen där det inte är så många som använder hjälm, och att hjälmtvång minskar antalet c
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2013, 21:56Vem har pratat om hjälm-tvång? Jag pratar om självklarheter!
Vad menar du för skäl som är så bra? "Det är viktigare att jag är fin i håret än att hjärnsubstansen stannar på insidan av huvudet!"
Vem har pratat om hjälm-tvång? Jag pratar om självklarheter!
Vad menar du för skäl som är så bra? "Det är viktigare att jag är fin i håret än att hjärnsubstansen stannar på insidan av huvudet!"
Quote from Funbeat user on 24 April 2013, 11:24TS ställde en fråga och den handlade inte om hjälmar.
Ibland tar högfrekventa forumbesökare över tråden och käbblar sins emellan,
sånt tycker jag är trist.
TS ställde en fråga och den handlade inte om hjälmar.
Ibland tar högfrekventa forumbesökare över tråden och käbblar sins emellan,
sånt tycker jag är trist.
Quote from Funbeat user on 24 April 2013, 12:21Petter WR:
"Jag kör inga träningsrundor utan hjälm, utan det är bara vid vardagscyklingen som jag (oftast) skippar hjälmen."
Då är jag med dig.
Petter WR:
"Jag kör inga träningsrundor utan hjälm, utan det är bara vid vardagscyklingen som jag (oftast) skippar hjälmen."
Då är jag med dig.
Quote from Funbeat user on 24 April 2013, 19:57Jag hälsar i princip alltid på andra racercyklister. De få gånger jag inte hälsar är det för att jag är upptagen med händerna eller inte hinner se den andre innan det är för sent. Men kan jag och hinner, hälsar jag alltid!
Jag hälsar oxå alltid tillbaka
Jag hälsar i princip alltid på andra racercyklister. De få gånger jag inte hälsar är det för att jag är upptagen med händerna eller inte hinner se den andre innan det är för sent. Men kan jag och hinner, hälsar jag alltid!
Jag hälsar oxå alltid tillbaka
Quote from Funbeat user on 25 April 2013, 08:45Jag tog mig en tur ut mot Stenhamra på Ekerö igår efter jobbet. Hälsade friskt men märkte att det var inte många hälsningar tillbaka.
Lurar på om inte jag heller var cool nog. Rammonterad pump, ringklocka, reflexer, pulsklocka på styret och en ryggsäck på
Jag tog mig en tur ut mot Stenhamra på Ekerö igår efter jobbet. Hälsade friskt men märkte att det var inte många hälsningar tillbaka.
Lurar på om inte jag heller var cool nog. Rammonterad pump, ringklocka, reflexer, pulsklocka på styret och en ryggsäck på