Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAtt säga... HEJ! 😀
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar hälsa på alla hundägare för att slippa bli utskälld.

+1 på Fredrik N, jag funkar likadant.

Sedan om någon hälsar först på mig så hälsar jag tillbaka oavsett...om jag uppmärksammar det och hinner.

Kan det inte vara så enkelt att cyklisterna helt enkelt inte hör dig? Om du säger hej till cyklister som svischar förbi i 25–30 knyck har de antagligen rätt mycket fartvindsbrus i öronen. Prova att vinka lite istället så kanske du får bättre respons.

Jag hälsar alltid på hästtjejer på hästar. Dels för att tjejerna så söta och dels för att hästar är skitläskiga.

Jag hälsar alltid på snuskgubbar för de är så läskiga. Eller vänta, det kanske är gemensamhetsteorin som aktiverar mitt hälsande....

Ha ha, kul med så många svar! 🙂

Intressant att människa - människa väger tunt jämfört med cykel - cykel vad gäller gemensamhetskänsla. Men cykling är väl en prylsport?! 😉

Inte för att avtrubba de skånska cyklister jag mött, men några fartvidunder har

Hälsar på snälla tanter som ställer sig åt sidan å ser glada ut.

Cyklister har mer gemensamt än vad människor har...

Men visst man kan hälsa på alla enbart för att de är människor. I min vardag skulle det dock bli enormt påfrestande. Så hälsandet måste för min del vara situationsbundet och följa någon form av urval.
M

Cyklister hälsar väl aldrig med rösten? Man vinkar väl med ett finger? Så har jag fattat det. Och då vinkar man ju bara till andra som cyklar.

Det är som på sjön, seglare hälsar på seglare, motorister på motorister och den med minst båt hälsar först! 😉 Så det är bara inte vi cyklister som har konstiga hälsningsregler! 🙂