Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt synas i mörkret
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag såg en löpare som hade ett "lyse", tänk en liten diod med blått sken, fäst på sin jacka. Kan någon hjälpa mig var jag kan köpa en sån?

Överallt! Såg på Jula i helgen. Brukar finnas på Clas Ohlsson också.

Inlägget borttaget

Som bilist så tror jag mycket mer på reflexer. Men för att cyklister ska se dig så kan de fungera 🙂

Det är ett problem jag märker på gc-vägar, belysningen är så energisnål att den inte "aktiverar" reflexer och det är många cykellyktor också, och de som har superstarka lampor, cykellysen eller pannlampor riktar dem istället för högt så att de bländar.

Jag överdriver säkert, men här på landet finns det inte alltid lyse eller ens trottoar så jag kör med säkra kort: pannlampa, reflexväst, lösa reflexer, en blinkande liten LED-älg och kläder med reflexdetaljer. Om bilisterna bländar av när de möter mig rik

Du överdriver säkert inte! Jag är livrädd för att bli sen hem med racercykel och cykla i mörker "ute på vägarna" på en cykel utan riktiga lampor. Ninjalöparna i helsvart utan reflexer tycker jag är så märkliga.
Hunden har reflexhalsband och koppel och ett

Jag har tänkt på det där när jag kör bil, ibland får jag nästan hjärtattack så rädd blir jag när det dyker upp fotgängare eller ninjalöpare på vägrenen. Här är det antingen reflexväst+extra allt eller ninja som gäller, jägarna har för det mesta något blin

Ja folk som bara ploppar fram ur mörkret är otäckt.
Delvis tycker jag att en klok bilist sänker farten i mörker så fotgängare och cyklister blir lättare att upptäcka - vildsvin, rådjur och älgar har inte reflexer alls - men ute på helmörka landsvägar så

Ja, bussen kommer inte att veta att den ska stanna om du inte ser till att synas, helt klart! 😀

Tror jag och mannen i huset är de enda i hela Småland som faktiskt håller hastighetsgränserna häromkring... Det är skrämmande så fort de flesta kör, och så v

12