Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt synas i mörkret
You need to log in to create posts and topics.

12

Har många olika alternativ på lampor för att synas. Ett alternativ till den lampa du säkert såg (en LED på en klip som kan fästas på kläderna) är ett arband med reflex och som lyser gult. Köpte två till ett ok pris på Stadium (finns säkert på många andra

Reflexer är bra men aktiva lampor måste ju vara säkrare att använda.

Johan, ja jag har mött löpare när jag varit ute och kört själv, och de som har lampa ser jag mycket tidigare än de med enbart reflexer, ljuset drar till sig blicken mycket snabbare än reflexerna.

Visst är det bra med reflexer på kläderna eller reflexväst, men om man tycker det är friskare att sprnga i enbart shorts för att härdas i kylan så är det svårare med det. Jag brukar köra med helvita shorts som reflekterar bra och reflexarmband längst ut p

Kan vara klokt det räcker ju med en sån där billig från Claes Olsson eller Biltema för att det ska synas. Måste inte vara en flera tusen kronor dyr sak 🙂

Anders S,

Jag är barbent löpare nästan året om (långbent vid kallare än -6°C), och jag har fått rapporterat att mina vita vinterben syns alldeles förträffligt för medtrafikanterna! De är nästan självlysande! (H)

Jag brukar ha både lampor och reflexer nä

Jenny N.
Vad roligt att det finns fler som tycker det känns friskare att springa sig varm i stället för att klä sig varm!

12