Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 17:37Tyvärr ligger det en del i Davids liknelse, paniken när man inte hittar sitt barn eller sin hund ... Man kan dessutom inte alltid räkna med att folk visar samma hänsyn till en hund som till ett barn och den kan ännu mindre berätta var den kom ifrån.
Barn
Tyvärr ligger det en del i Davids liknelse, paniken när man inte hittar sitt barn eller sin hund ... Man kan dessutom inte alltid räkna med att folk visar samma hänsyn till en hund som till ett barn och den kan ännu mindre berätta var den kom ifrån.
Barn
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 17:59Ett koppel skulle ju lösa 99% av bekymren för nervösa hundägare.
Ett koppel skulle ju lösa 99% av bekymren för nervösa hundägare.
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 18:57OK, Lingling. Undantaget som bekräftar regeln?
OK, Lingling. Undantaget som bekräftar regeln?
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 19:06Peter...hur rätt har du inte....Koppla hunden så är ju alla problem lösta. Gulla med den i dom inhägnaderna som finns för detta alt din egen med höga staket omgärdade trädgård. Guuu så skönt det skulle vara för oss joggare. Gratis koppel efter nästa val.
Peter...hur rätt har du inte....Koppla hunden så är ju alla problem lösta. Gulla med den i dom inhägnaderna som finns för detta alt din egen med höga staket omgärdade trädgård. Guuu så skönt det skulle vara för oss joggare. Gratis koppel efter nästa val.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 13:11"I jaktlagen och jaktförordningen finns också en del som berör hundar. Bl a nämns där att hund under tiden 1 mars till 20 augusti ska hållas under sådan tillsyn att den hindras från att löpa lös i marker där det finns vilt. Detta innebär inte automatiskt
"I jaktlagen och jaktförordningen finns också en del som berör hundar. Bl a nämns där att hund under tiden 1 mars till 20 augusti ska hållas under sådan tillsyn att den hindras från att löpa lös i marker där det finns vilt. Detta innebär inte automatiskt
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 13:31Den sanne djurvännen sätter inte sin hund i situationer som den inte klarar av att hantera. Precis som med barn.
Den sanne djurvännen sätter inte sin hund i situationer som den inte klarar av att hantera. Precis som med barn.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 13:40Det tycker jag var ett mycket klokt inlägg... (t+)
Det tycker jag var ett mycket klokt inlägg... (t+)
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 18:14Men Anna Karin...ett barn som kan springa med en nårlunda tränad löpare i fyra (4) kilometer måste väl ändå vara ett riktigt fett ämne för en framtida kanonlöpare....eller??????.;);)
Men Anna Karin...ett barn som kan springa med en nårlunda tränad löpare i fyra (4) kilometer måste väl ändå vara ett riktigt fett ämne för en framtida kanonlöpare....eller??????.;);)
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 11:14Mornens smarta hundägare (med en bullterriermix, såg inte så vänlig ut när det gick runt mig (jag stannade....)):
- ta bort hunden! (fick upprepa det, dom tittade inte ens, var väl för upptagna med att röka - ja, jag känner en viss avsmak för folk som må
Mornens smarta hundägare (med en bullterriermix, såg inte så vänlig ut när det gick runt mig (jag stannade....)):
- ta bort hunden! (fick upprepa det, dom tittade inte ens, var väl för upptagna med att röka - ja, jag känner en viss avsmak för folk som må