Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAttackerad av en hund :@
You need to log in to create posts and topics.

Inte spark för hämnd, spark för att värja sig. Samma princip som att fysiskt försvara sig mot en attackerande människa. Det finns förmodligen bättre sätt, men i stundens panik råder andra regler.

Ja Henrik så är det. Har vid ett flertal tillfällen blivit utsatt för vad jag upplevt som aggressiva påhopp både mot min egen hund och som motionär mot mig själv. Har även hänt med kopplade hundar som överraskar sin ägare och hoppar fram, och stoppas av e

Hade ganska roligt idag på mornpasset med ett barn. Jag "stal" det.

Jag kom springande, och ett barn börjar springa efter mig (föräldern plockade svamp vid sidan av spåret och hade inte full uppsikt). Jag fortsätter med barnet bredvid mig ända fram till

-Har aldrig blivit varken påhoppad, uppskrämd eller känt mig särskilt hotad av ett barn så jag kan inte uttala mig om det är en rimlig liknelse, David G:-)

Klart det inte är en rimlig liknelse! 🙂

Men det kanske ger en tankeställare om hur hundägaren kan ha upplevt "hundnappningen".

David du kan inte jämföra ett barn med en hund.

Barn springer inte lika fort! Men man kan ju tänka sig att kanske endel barn upp i tonåren kanske skulle behöva ha koppel. (har själv tonåring)

Därför är de också lättare att träffa med en välriktad spark.

Man kanske skulle skaffa en stelkrampsspruta ifall man skulle bli barnbiten!

Din liknelse var kul - medges - och jag är en grinig torrboll men upprepar ändå "Det är alltid hundägarens ansvar att se till att hunden inte hälsar/antastar/skrämmer människor som inte själva önskar kontakt med hunden."

Hur många gånger har man inte hör

Vampyrbarn kan ge rabies.

Edit: Lättare att träffa med ett tennisrack än med foten.

Edit 2: Eller med en cykelspark.