Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAttackerad av en hund :@
You need to log in to create posts and topics.

Har nån som brukar löpträna nårlunda regelbundet INTE varit med om nån sorts hundrelaterat problem? Skulle vara om man alltid springer på löpband. Annars tror jag inte det är möjligt att slippa. Dock bleknar det mesta jag varit med om i hundväg om man jäm

Jag skulle inte tveka att sparka till hunden, men....! Hur hanterar man paff-reflexen att bli passiv och kraftlös när nåt bara flyger mot en? Fick till en totalt kraftlös spark mot en schäfer som hoppade på våran (kopplade OCH väluppfostrade) hund för ett

Micke du är UNDERBAR!!! (H:)

Som husse till 2 stora hundar (Schäfer och Labrador) så kan jag bara säga,
skyll inte på hunden utan på ägaren, tack för ordet.

Det är ingen som har skyllt nånting på nån enda hund.

Tror dock att trådskaparen hade varit mer betjänt av att ha med sig en käpp än av att försöka leda över angreppet till nån form av dialog med hundägaren? (-Bit inte snälla Fido, jag ska samtala lite m

Idag fick jag "ris" i lokaltidningen. Tydligen blev hundägaren upprörd.

Har lokaltidningen nån hemsida? 🙂

Risa tillbaka. Människan får väl för tusan hålla ordning på sin hund.

Med en riktigt hårt virad tidning kan man slå djävligt hårt....kör det nästa gång men naturligtvis inte mot hunden..;););)

Micke:

Hunden följde inte ägaren, och ägaren hade den inte i band.
Hunden följde DIG, och DU satte den i band (när Du kom fram och hittade ett band).

Tidningen måste ha satt insändaren under fel rubrik, den skulle stått under ROS, förstås! 🙂