Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAttackerad av en hund :@
You need to log in to create posts and topics.

Ok, ska köpa en stor sprayflaska med ngt skit på Lidl. Kanske bra när man blir svettig i armhålan också?

Jag begriper bara inte varför JAG ska agera genom att ropa/skrika/vifta...det är ju hundägaren som borde få sig en avhyvling...och när så sker så är

Det är inte utan att man undrar vilka som är flest: löpare attackerade av hundar eller hundar attackerade av löpare?

borde det inte finnas lite mer sunt förnuft bland folket ute i spåret som har hund. borde det inte vara självklart att han hunden kopplad där det kan komma andra människor eller ha så stor kontroll på hunden att den lyssnar på ägaren vad som än händer?

v

Vad skönt att det finns vettiga hundägare 😉

Jag tycker det är pinsamt hur dålig koll hundägare har i vissa fall. Jag som är hyffsat hundvan behöver bara konsekvent be hunden att sluta hoppa på mig och sätta sig när dom kommer jagandes medans hundägaren skriker och ropar och har exakt noll koll.
Ko

Dessutom har jag upptäckt att de finns en viss förvåning hos hundägaren då de råkar dyka upp en motionär på ett motionsspår..jättekonstigt 😉

Ja, detta är ett av livets mysterier (att hundägare blir förvånade när det kommer löpare i mer eller mindre hög hastighet i ett motionsspår).

Hade ganska roligt idag på mornpasset med en hund. Jag "stal" den.

Jag kom springande, och en hund börjar springa efter mig (ägaren skrikandes bakom). Jag fortsätter med hunden bredvid mig ända fram till "målet" ungefär 4km bort. Tar fast hunden, knyter

Hahahahaha, helt underbart Micke!!! (V)
Jag är själv hundägare men håller den kopplad men OM jag skulle gjort bort mig och inte kopplat den så skulle jag efter detta aldrig gjort om det iaf!!

😀 Hur kul som helst! ägaren måste ha blivit tokig.