Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAttackerad av en hund :@
You need to log in to create posts and topics.

JAAAAA! Jag har också blivit attackerad och biten av en hund. En briard (stavning?). Den bet mig i högra skinkan. Det var bara att åka till jouren. Blev sydd och tejpad, fick en stelkramsspruta och två olika penicillinkurer.

Ena hundägaren sa, det gick

Tomas: Ah! 🙂 Ber om ursäkt för att jag tog dig på allvar! Ska inte hända igen! 😉 Och jag blev inte så upprörd på din kommentar, så det är lugnt. 🙂

Har aldrig blivit attackerad av en hund, men träffar vid flera tillfällen på en liten illbatting som är av nån får-vallartyp och ska springa i cirklar runt mig och skälla. Jag ser väl ut som nån som borde drivas in i flocken. En gång (innan jag fattade a

Spring i hög fart skrikandes och vrålandes och viftandes med knytnävarna allt vad du kan rakt mot hundägaren och sen runt några varv. Sen fortsätter du lugnt. Efter att ha sagt, men jag är inte farlig.

Sven: Det var det bästa jag läst på länge. Om man bara vågade omsätta det i praktiken. Nackdelen r väl att hunden tolkar det som man vill skada deras husse/matte och går till attack på riktigt.

Glöm inte att ta tag i husse/matte och jucka lite mot honom/henne också.

Oj det verkar som det är många som har blivit attackerade/bitna, hua inte bra alls....
Imorn blir det min första runda sen händelsen,innan har man inte behövt tänka VARNING EN STOR HUND,men nu blir det annat. Det Sven o Fredrik skrev var riktigt roligt 🙂

När lösa hundar rusar fram mot mig när jag springer så brukar jag oftast stanna upp och hålla händerna lugna. Jag försöker att hålla mig lugn också. Hur jag därefter reagerar beror på hundägaren. Oftast så har de redan flera gånger antingen ropat på hunde

Om hundägaren kan dömas för misshandel om hunden biter nån.

Vad händer då om hunden juckar på densamme?? 😀

Sexuellt ofredande? 😀