Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 16:15Manne, tveksam på att det är fängelsestraff på att ha en lösspringande hund.
Manne, tveksam på att det är fängelsestraff på att ha en lösspringande hund.
Quote from Elias Engqvist on 16 October 2009, 16:16Theresé: Ett koppel är ett bra sätt!
Theresé: Ett koppel är ett bra sätt!
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 16:58Håller med, anmäl hundägaren. Har han/hon inte koll på hunden så ska personen inte gå med den där den kan bli till en risk.
Har en kompis som har hund. Den är så väldrillad att så fort matte säger nåt i skogen sätter den sig ner. Hunden blev 4 månader f
Håller med, anmäl hundägaren. Har han/hon inte koll på hunden så ska personen inte gå med den där den kan bli till en risk.
Har en kompis som har hund. Den är så väldrillad att så fort matte säger nåt i skogen sätter den sig ner. Hunden blev 4 månader f
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 16:59Peter:
"Straffet för ägaren är böter eller fängelse i upp till ett år samt att ägaren får stå för alla kostnader som tillkommit i samband med polisens insats."Det handlar ju givetvis om en bedömning från fall till fall och exemplen är ju många.
Enbart i
Peter:
"Straffet för ägaren är böter eller fängelse i upp till ett år samt att ägaren får stå för alla kostnader som tillkommit i samband med polisens insats."
Det handlar ju givetvis om en bedömning från fall till fall och exemplen är ju många.
Enbart i
Quote from j sollerman on 16 October 2009, 17:06Kniv löser problemet..
Kniv löser problemet..
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 17:10Det dryga om en hund kommer springandes mot en är ju att man inte vet om den vill hälsa eller attackera. Fast jag tror att i 99% av fallen är dom bara glada och vill hälsa, men man BORDE dra på en liten "fotbolls-spark" i förebyggande syfte. Då lär sig hu
Det dryga om en hund kommer springandes mot en är ju att man inte vet om den vill hälsa eller attackera. Fast jag tror att i 99% av fallen är dom bara glada och vill hälsa, men man BORDE dra på en liten "fotbolls-spark" i förebyggande syfte. Då lär sig hu
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 17:19Tur att man inte är hund!
Tur att man inte är hund!
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 17:34"(om vi inte snackar en 70-kilos rottweiler med fradga i hela munnen som flyger fram med öppna käkar, då hade jag nog blivit Chuck Norris och dödat den med en välplacerad roundhouse kick)"
Jag vet inte hur stor du är, men ärligt talat... Tror du verklige
"(om vi inte snackar en 70-kilos rottweiler med fradga i hela munnen som flyger fram med öppna käkar, då hade jag nog blivit Chuck Norris och dödat den med en välplacerad roundhouse kick)"
Jag vet inte hur stor du är, men ärligt talat... Tror du verklige
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 17:37Tur att man inte e en 70 kilos Rottweiler med fradga kring munnen! Puh
Känner mig mer som en springel spaniel 😀
Tur att man inte e en 70 kilos Rottweiler med fradga kring munnen! Puh
Känner mig mer som en springel spaniel 😀
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 17:41Vad man tänker göra & vad man verkligen gör i ett riktigt läge är 2 vitt skilda saker. 😉
Vad man tänker göra & vad man verkligen gör i ett riktigt läge är 2 vitt skilda saker. 😉