Quote from Jan Lundquist on 16 October 2009, 13:08Vi hundägare har strikt ansvar för våra hundar och därmed har du d anledning att anmälan personen du mötte i spåret. Det är ju normalt inte hundens fel att den gör som den gjorde. Men det finns inte plats för såna hundar i samhället, de måste "rensas ur"
Vi hundägare har strikt ansvar för våra hundar och därmed har du d anledning att anmälan personen du mötte i spåret. Det är ju normalt inte hundens fel att den gör som den gjorde. Men det finns inte plats för såna hundar i samhället, de måste "rensas ur"
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:09Jag blev attackerad av en hund på cykelvägen (såklart)! Den fick inte tag på mig som tur var. Närmade mig en dam med en stor hund. Jag hade full koll på dem och skulle cykla förbi dem och tänkte i d tid ge mig till känna eftersom jag kom bakom dem.
Men
Jag blev attackerad av en hund på cykelvägen (såklart)! Den fick inte tag på mig som tur var. Närmade mig en dam med en stor hund. Jag hade full koll på dem och skulle cykla förbi dem och tänkte i d tid ge mig till känna eftersom jag kom bakom dem.
Men
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:19kanske inte direkt i löparspåret men en liten skithund försökte bita mig i benet när jag sprang(?mer sniglade) förbi den på gatan. Djurvän som jag är blev ändå första tanken att om det händer igen så kickar jag till den.
kanske inte direkt i löparspåret men en liten skithund försökte bita mig i benet när jag sprang(?mer sniglade) förbi den på gatan. Djurvän som jag är blev ändå första tanken att om det händer igen så kickar jag till den.
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:19Ja en cykel på cykelbanan, det måste ju ha kommit som en stor överraskning
Ja en cykel på cykelbanan, det måste ju ha kommit som en stor överraskning
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:24Om en hund springer emot er så prova höja händerna rakt upp och skrik till. Jag tycker det är sällsynt att en hund attackerar "på riktigt". De flesta avbryter.
Om en hund springer emot er så prova höja händerna rakt upp och skrik till. Jag tycker det är sällsynt att en hund attackerar "på riktigt". De flesta avbryter.
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:33Vet man om att man har en argsint hund,så tycker jag att dom inte ska hålla till ute där det finns mkt folk eller ha munkaveln på.
Det lustiga i detta fallet var att hon inte uppfattade vad hunden gjorde....eller,så ville hon inte bry sig,rädd att mista
Vet man om att man har en argsint hund,så tycker jag att dom inte ska hålla till ute där det finns mkt folk eller ha munkaveln på.
Det lustiga i detta fallet var att hon inte uppfattade vad hunden gjorde....eller,så ville hon inte bry sig,rädd att mista
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:33Har blivit attackerad av hundar 2 gånger denna vecka när jag varit ute i spåren, den första bet mig. Den andra han inte då jag blev livrädd och sparkade till den ganska rejält när den kom mot mig. Blev en hel det tjaffs med ägaren. Jag har inget mot hunda
Har blivit attackerad av hundar 2 gånger denna vecka när jag varit ute i spåren, den första bet mig. Den andra han inte då jag blev livrädd och sparkade till den ganska rejält när den kom mot mig. Blev en hel det tjaffs med ägaren. Jag har inget mot hunda
Quote from Jan Lundquist on 16 October 2009, 13:37> Vet man om att man har en argsint hund,så tycker jag att dom inte ska hålla till ute där det finns mkt folk eller ha munkaveln på.
Fast det är inte många som erkänner att de inte har full koll på sin hund tyvärr.
> Vet man om att man har en argsint hund,så tycker jag att dom inte ska hålla till ute där det finns mkt folk eller ha munkaveln på.
Fast det är inte många som erkänner att de inte har full koll på sin hund tyvärr.
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:41En människa som springer lockar nog fram en hel del jaktbeteende i den gamle "vargen". Håll hundar kopplade där människor cyklar och springer!
En människa som springer lockar nog fram en hel del jaktbeteende i den gamle "vargen". Håll hundar kopplade där människor cyklar och springer!
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 13:46Anmälde du fallet Andreas?
Man blir ju livrädd,för man är ju inte beredd. Men nästa gång så smäller det till både för hundägarn och hunden,ska vara lite tuffare....
Jo det är nog så att jag kom där som ett "hot"men just då sprang jag inte så fort 😉
Anmälde du fallet Andreas?
Man blir ju livrädd,för man är ju inte beredd. Men nästa gång så smäller det till både för hundägarn och hunden,ska vara lite tuffare....
Jo det är nog så att jag kom där som ett "hot"men just då sprang jag inte så fort 😉