Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAuto lap?
You need to log in to create posts and topics.

Ni som har klocka som mäter sträckan och hastighet när ni springer, hur gör ni på tävling. Kör ni med automatiska mellantider per km eller knäpper ni manuella tider vid banmarkeringarna?

Knäppa 40 ggr på lördag eller låta tekniken jobba och riskera att f

Jag kör uteslutande på klockan. Jag tror mer på den än på funktionärerna. Springer man bland skyskrapor, i tät skog eller genom långa tunnlar kanske man skall göra annorlunda.

Jag kör med autolap. Felaktigheten kommer du få på klockan ändå, GPS-felet är liksom som det är. Om du själv ska trycka lap vid skyltarna adderar du ännu en osäkerhetsfaktor till proceduren, nämligen dig själv. 😉

Mina 50 öre.

Använder mig alltid av Autolap funktionen. Det finns ju inga som helst garantier för att alla km markeringar sitter rätt, och ibland missar man markeringen för att det är så mycket folk eller för att man är för trött för att se upp.

Jag planerar att trycka av varje kilometer manuellt på lördag. Provade det på Kungsholmen Runt för några veckor sedan, och märkte att det var en väldigt svår uppgift när man blir trött..envis som jag är så ger jag dock inte upp så lätt. (H)

Du är säker piggare på lördag, Simon! 😀

Jo, jag tänkte det. Sista milen kommer jag vara toppenfräsch och alert i sinnet! (V)

Autolap, jag har annat att tänka på när jag springer.

Autolap. Risken att jag glömmer trycka är överhängande eftersom jag är upptagen med att springa. Vart jag är och hur långt jag kommit är inte alltid något jag tänker på eller bryr mig om.

Autolap. Dessutom visar klockan då vilken tid jag har haft på den km så jag kan ha koll på tempot.