Quote from Jonny Persson on 25 May 2011, 11:10Därför att om jag knäpper själv så får jag arrangörens uppmätta kilometer och sträckan kommer då överensstämma med tävlingssträckan. Sitter någon kilometerskylt fel så brukar det framkomma senare och det må vara hänt.
Jag skulle inte drömma om att använ
Därför att om jag knäpper själv så får jag arrangörens uppmätta kilometer och sträckan kommer då överensstämma med tävlingssträckan. Sitter någon kilometerskylt fel så brukar det framkomma senare och det må vara hänt.
Jag skulle inte drömma om att använ
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 11:12Man får nog räkna med en felvisning på 1 % på en GPS-klocka. Så det gäller att ta höjd för det. PÅ ett snitttempo på 5 min/km borde det då räcka med att ligga 3 sek/km snabbare. Men stämmer man av då och då mot km-skyltarna så vet man ju hur stor felvisni
Man får nog räkna med en felvisning på 1 % på en GPS-klocka. Så det gäller att ta höjd för det. PÅ ett snitttempo på 5 min/km borde det då räcka med att ligga 3 sek/km snabbare. Men stämmer man av då och då mot km-skyltarna så vet man ju hur stor felvisni
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 12:12Hur illa är det med GPS-mottagning i Slussen, Torsgatan och för övrigt?
Jag har möjlighet att välja mellan Garmin GPS och Garmin fotpod. Det känns lite löjligt att ha en klocka på varje handled - är GPSen ett självklart val eller kan det vara bättre med
Hur illa är det med GPS-mottagning i Slussen, Torsgatan och för övrigt?
Jag har möjlighet att välja mellan Garmin GPS och Garmin fotpod. Det känns lite löjligt att ha en klocka på varje handled - är GPSen ett självklart val eller kan det vara bättre med
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 12:50Under slussen, noll mottagning. Överhuvudtaget blir mottagningen dålig i trånga kvarter där man dessutom får problem med reflekterade signaler som gör positionen väldigt osäker, på spåret ser man ofta hur man har genat rakt igenom hus. Mer avancerade GPS:
Under slussen, noll mottagning. Överhuvudtaget blir mottagningen dålig i trånga kvarter där man dessutom får problem med reflekterade signaler som gör positionen väldigt osäker, på spåret ser man ofta hur man har genat rakt igenom hus. Mer avancerade GPS:
Quote from Camilla Höög on 25 May 2011, 12:50Varför välja när du kan köra med båda? När GPS-mottagningen är dålig så används fotpodden automatiskt.
Varför välja när du kan köra med båda? När GPS-mottagningen är dålig så används fotpodden automatiskt.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 12:55Du kommer att få en mycket jämnare pacning av fotpoden än GPS:en, sannolikt även mer exakt om den är kalibrerad ordentligt annars kan du behöva justera din bedömning av det tempo den anger mha km-markeringarna.
Fotpoden ska rätt kalibrerad ha en noggran
Du kommer att få en mycket jämnare pacning av fotpoden än GPS:en, sannolikt även mer exakt om den är kalibrerad ordentligt annars kan du behöva justera din bedömning av det tempo den anger mha km-markeringarna.
Fotpoden ska rätt kalibrerad ha en noggran
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 13:19Jag är också mest intresserad av momentanfarten. Fotpoden märker ju direkt om jag sackar 10 s/km.
Varje halvmil får man ju ett kvitto vid de officiella stationer med klockor, och egentligen handlar ju allting bara om sluttiden.Det blir nog den gamla he
Jag är också mest intresserad av momentanfarten. Fotpoden märker ju direkt om jag sackar 10 s/km.
Varje halvmil får man ju ett kvitto vid de officiella stationer med klockor, och egentligen handlar ju allting bara om sluttiden.
Det blir nog den gamla he
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 14:57Eftersom min och flera andras gps-klockor hittade 500 m extra distans på Sthlm Halvmarathon senast så inser jag ju att GPS:en inte går att springa efter i stadsmiljö. Nu har jag som sagt skaffat en footpod och jag har kalibrerat den mot GPS:en (ej i stads
Eftersom min och flera andras gps-klockor hittade 500 m extra distans på Sthlm Halvmarathon senast så inser jag ju att GPS:en inte går att springa efter i stadsmiljö. Nu har jag som sagt skaffat en footpod och jag har kalibrerat den mot GPS:en (ej i stads
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 15:12Med risk för att låta som en repig skiva: Auto-lap och mellantidsarmband.
Med risk för att låta som en repig skiva: Auto-lap och mellantidsarmband.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 17:03Du får bara momentanfart och kadens ifrån poden i vanliga fall. I övrigt tar den bara data ifrån den om den helt tappar satellitmottagning, och det gör du normalt inte i stan.
Du får bara momentanfart och kadens ifrån poden i vanliga fall. I övrigt tar den bara data ifrån den om den helt tappar satellitmottagning, och det gör du normalt inte i stan.