Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAuto lap?
You need to log in to create posts and topics.

Känns som de flesta borde springa lite längre än 42195 på en mara med så mkt folk som i Stockholm. Isåfall visar kanske Garmin värden närmare verkligheten än markeringarna.

Min erfarenhet med fotpod (Polars) är att den funkar klockrent ett tag, sen halka

Men på en tävling är det ju hur som helst arrangörens klocka som avgör tiden? Det jag använder min klocka till då är att få mellantiderna och så justerar jag totaltiden. Till det funkar autolap tillräckligt bra.

Det jag tittar på under loppet är tempot o

När vi har gjort post mortem efter tidigare Stockholmsmaror här på Funbeat så vill jag minnas att de flestas GPS:er visade en sträcka på 42,500 - 42,700.

Det kan vara bra att tänka på om man ska pricka en viss tid i mål genom att hålla en förutbestämd t

Fast det spelar ju ingen roll att man inte tar den kortaste vägen. Det är ju ändå den tid som man tar på sig (oavsett om man springer rakt eller krokigt) mellan kilometermarkeringarna som spelar någon roll.

Tillägg: Mitt svar var till Anders :-).

Johanna,

jag tänkte mest om man är intresserad av att springa efter sin förmåga och hålla en viss fart, men annars är det ju egentligen bara måltiden som räknas 🙂

Äsch - nu får det bli GPS. Jag får titta på totaltiden, och gissa när jag skall lita på momentantempot. Skillnaden mellan kilometerskyltarna och GPSens distansangivelse borde ju ge en antydan om hur pass bra/dåligt det stämmer.

För att återkoppla på denna diskussion, så får jag erkänna att jag fegade ur och körde auto lap till slut ändå (föll väl för grupptrycket..). Det var nog tur, för jag missade säkert 20% av distansmarkeringarna.

Tyvärr var tiderna från klockan i princip

Simon,
På vilket sätt var tiderna helt värdelösa? Alla verkar få en precision på 98-99% från sina klockor, ett par sekunder per km, men du får helt oanvändbara värden?

Jo, felvärdet var väl där någonstans i slutändan för mig också, men jag tyckte att det gick lite upp och ner med exaktheten mellan varje kilometer (beroende på den omgivande miljön antar jag). Kändes konstigt att ligga 10-15 sekunder över målfart på klock

O.k. Jag fattar.
Tipset verkar alltså vara att alltid komplettera med ett mellantidsarmband.
Hur gör man ett sådant?