Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAuto lap?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett fönster i min Garmin FR305:a som bara visar momentantempo och medeltempo. Det är allt jag behöver veta. Själva tidtagningen sköter ju arrangören om på tävling.

Som tur är slutar ju inte tiden att fungera på klockan för att GPS:en tappar satelitkontakt, så med lite huvudräkning så tar man ändå reda på hur man ligger till 😉

Jonas: Under förutsättning att man inte har klockan inställd på "autopaus", vilket man så klart inte bör ha.

Men pausar den verkligen om den tappar satellitsignalen? Jag trodde den bara pausar då den ser att man står still? Någon som testat och vet?

Min 305a autostoppar i tunnlar och under broar. Använder aldrig funktionen vid löpning dock.

En kompis till mig "testade" det förra stockholmsmaran. 😉

Oops! Dags att stänga av denna på lopp då. Tack för det.

Kör alltid med autolap, för att ha koll på tempot, men räkna inte med att det stämmer med markeringarna efter slussen.

Jag knäppte vid kilometermarkeringarna på Göteborgsvarvet, men missade på två ställen ändå. Autolap får det bli på lördag. Ska lära mig funktionen bara. Har en 305a.

Under GV var det inte många meter som skiljde på markeringar och autolap för min Garmins del. Det pep till ganska nära skyltarna må jag säga.