Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:51Yes & diesel, ska testa de alternativen. Hittills inga förslag på dyra specialprodukter med coola namn..
Yes & diesel, ska testa de alternativen. Hittills inga förslag på dyra specialprodukter med coola namn..
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:58Bräkleen funkar fint, bara man inte glömmer att smörja in efteråt.
Bräkleen funkar fint, bara man inte glömmer att smörja in efteråt.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 23:40Jag har fått tips att lägga i diesel för rengöring och sedan koka upp vatten och lägga motorsågsolja på vattenbadet och låta kedjan gotta till sig och sedan hänga på tork så är den färdigsmord. Här ej testat ännu men det låter som en vettig metod att fett
Jag har fått tips att lägga i diesel för rengöring och sedan koka upp vatten och lägga motorsågsolja på vattenbadet och låta kedjan gotta till sig och sedan hänga på tork så är den färdigsmord. Här ej testat ännu men det låter som en vettig metod att fett
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 06:12- Bräkleen är en riktig miljöförstörare och därmed bör man unvika att använda det. Yes fungerar bra.
- Motorsågsolja på kedjan, varför?
Det lär bli tungtrampat och smuts kommer att fastnat direkt och sitta kvar.Jag kör med bivax eller teflonspray.
- Bräkleen är en riktig miljöförstörare och därmed bör man unvika att använda det. Yes fungerar bra.
- Motorsågsolja på kedjan, varför?
Det lär bli tungtrampat och smuts kommer att fastnat direkt och sitta kvar.
Jag kör med bivax eller teflonspray.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 08:21Har använt PowerYes i kedjerengörare några gånger, det fungerar bra. Men Hur bra är det för kedjan egentligen?
Har använt PowerYes i kedjerengörare några gånger, det fungerar bra. Men Hur bra är det för kedjan egentligen?
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 08:48Christian, så gjorde man (jag) förr ... Det var nog att ta i. Kedjorna var inte så klena förr.
Peter, motorsågsolja är nog samma sak som syntet "våt" olja som man betalar mycket mer för i cykelbutiken. Det är inte förbjudet att betala mer för samma sak.
Christian, så gjorde man (jag) förr ... Det var nog att ta i. Kedjorna var inte så klena förr.
Peter, motorsågsolja är nog samma sak som syntet "våt" olja som man betalar mycket mer för i cykelbutiken. Det är inte förbjudet att betala mer för samma sak.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 09:42Är lägre värden (1) bättre än höga värden (5)? Det verkar lite konstigt annars att sortera dem efter stigande betyg.
I annat fall så vinner ju sågkedjeoljan stort, till ett överkomligt pris också.
Är lägre värden (1) bättre än höga värden (5)? Det verkar lite konstigt annars att sortera dem efter stigande betyg.
I annat fall så vinner ju sågkedjeoljan stort, till ett överkomligt pris också.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 09:49Vad använder ni själva för olja/vax till era kedjor?
Vad använder ni själva för olja/vax till era kedjor?
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:09Det ska nog mycket till innan jag blir ruinerad på mina cykeloljeutgifter :D.
Det ska nog mycket till innan jag blir ruinerad på mina cykeloljeutgifter :D.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:10Jag kör mina kedjor i en liten ultraljudstvätt med lacknafta så dom blir "snor-rena". Smörjer sedan med lämplig kedjeolja i god tid innan jag ska cykla nästa gång så det tränger in ordentligt. Det funkar för mig och jag kör ca 250 mil på en kedja innan de
Jag kör mina kedjor i en liten ultraljudstvätt med lacknafta så dom blir "snor-rena". Smörjer sedan med lämplig kedjeolja i god tid innan jag ska cykla nästa gång så det tränger in ordentligt. Det funkar för mig och jag kör ca 250 mil på en kedja innan de