Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 08:52Lättare med en tandborste.
Lättare med en tandborste.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 20:42En tandborste kan vara bra att använda för att komma åt där det är lite trångt om plats, men den är knappast lämplig att rengöra en hel kedja med.
Men det är klart, man kan ju skura en gymnastikhall med tandborste och få ett bra resultat också, bara man
En tandborste kan vara bra att använda för att komma åt där det är lite trångt om plats, men den är knappast lämplig att rengöra en hel kedja med.
Men det är klart, man kan ju skura en gymnastikhall med tandborste och få ett bra resultat också, bara man
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 20:47Det är inte nödvändigt att köra torra grusvägar på varje pass.
Det är inte nödvändigt att köra torra grusvägar på varje pass.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 20:59Är det ingen som köper nåt medel dedikerat till kedjerengöring från Tacx eller annan tillverkare?
Är det ingen som köper nåt medel dedikerat till kedjerengöring från Tacx eller annan tillverkare?
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 09:37Hur är det med nya kedjor? Är det någon vits att ge sig på att smörja dem, eller är de så bra som de kan bli från fabriken?
Hur är det med nya kedjor? Är det någon vits att ge sig på att smörja dem, eller är de så bra som de kan bli från fabriken?
Quote from Berit Bengtson on 20 May 2011, 09:53En ny kedja har en väldigt kladdig utsida som riktigt suger åt sig skit.
Därför bör den torkas ren, och torr, med en trasa fuktad med lösningsmedel, om det behövs.OBS
Som jag redan har skrivit i tråden.
Som alltid: var försiktig med lösningsmedel på ke
En ny kedja har en väldigt kladdig utsida som riktigt suger åt sig skit.
Därför bör den torkas ren, och torr, med en trasa fuktad med lösningsmedel, om det behövs.
OBS
Som jag redan har skrivit i tråden.
Som alltid: var försiktig med lösningsmedel på ke
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:07Jag har läst genom det mesta av den tyska artikeln nu. Mycket intressant 🙂
Min tyska är tyvärr lite rostig.. Stämmer det att friktionen är större i en ny kedja än en som slitits lite? Bör man köra in en kedja inför tävling? Hur lång är inkörningsperiode
Jag har läst genom det mesta av den tyska artikeln nu. Mycket intressant 🙂
Min tyska är tyvärr lite rostig.. Stämmer det att friktionen är större i en ny kedja än en som slitits lite? Bör man köra in en kedja inför tävling? Hur lång är inkörningsperiode
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:20Har ingen betydning. Men et nytt kjede bør renses for det "klisset" de er innsatt med fra fab.
Har ingen betydning. Men et nytt kjede bør renses for det "klisset" de er innsatt med fra fab.