Quote from Guest on 11 July 2008, 10:02Så då hände de tradiga igår att min kedja hoppade av och på något sätt flög in i bakhjulet som drog med sig kedjespännaren som knäktes av från ramen och allt ser bara kasst ut.
Har kommit fram till att ramen inte är något att ha längre utan kommer vara t
Så då hände de tradiga igår att min kedja hoppade av och på något sätt flög in i bakhjulet som drog med sig kedjespännaren som knäktes av från ramen och allt ser bara kasst ut.
Har kommit fram till att ramen inte är något att ha längre utan kommer vara t
Quote from Sissel Svanøe on 11 July 2008, 10:12Stackare!
Ska inte oja mig över kedjehopp mer.
Stackare!
Ska inte oja mig över kedjehopp mer.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 11:39Trist! Det är därför man har en tilläggsförsäkring för cyklarna, kostar nästan ingenting och då ersätts även skador på cykel/hjul.
Trist! Det är därför man har en tilläggsförsäkring för cyklarna, kostar nästan ingenting och då ersätts även skador på cykel/hjul.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 12:21Vilket försäkringsbolag har det?
Länsförsäkningar slingrar sig med att dom inte täcker något på en cykel.
Där av att jag iaf kommer försöka anmäla skadan på träningsredskap så får vi se vad dom säger.Någonstans måste ju en cykel övergå till något bätt
Vilket försäkringsbolag har det?
Länsförsäkningar slingrar sig med att dom inte täcker något på en cykel.
Där av att jag iaf kommer försöka anmäla skadan på träningsredskap så får vi se vad dom säger.
Någonstans måste ju en cykel övergå till något bätt
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 13:11Jag ägnade en halvdag åt den här frågan med några försäkringsbolag. Om man inte bor i Dalarna så är länsförsäkringar inte alls speciellt hjälpsamma. För min del slutade det med att jag bytte hemförsäkring från If till Trygg Hansa, som efter upprepade fråg
Jag ägnade en halvdag åt den här frågan med några försäkringsbolag. Om man inte bor i Dalarna så är länsförsäkringar inte alls speciellt hjälpsamma. För min del slutade det med att jag bytte hemförsäkring från If till Trygg Hansa, som efter upprepade fråg
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 13:45Lars, jag har varit med om att någon har donat med min kedja så den hoppa av, var i cykelförrådet + att de ha förstört bromsarna ,när jag cykla växlar den av sig själv :/
Lars, jag har varit med om att någon har donat med min kedja så den hoppa av, var i cykelförrådet + att de ha förstört bromsarna ,när jag cykla växlar den av sig själv :/
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 14:30Folksam täcker inte heller nåt annat än stöld av cykeln. Trist, men så är det. Tilläggsförsäkring hade man inte hört talas om när jag pratade med dem.
Folksam täcker inte heller nåt annat än stöld av cykeln. Trist, men så är det. Tilläggsförsäkring hade man inte hört talas om när jag pratade med dem.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 14:34Rasmus,min cykel försvann för några år sedan,självrisken var 1300 kr
Rasmus,min cykel försvann för några år sedan,självrisken var 1300 kr
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:07Med Folksam allrisk så täcks även cyklar.
Det fungerar inte med "vanlig lägenhets"försäkring, men det gör det sannolikt inte i något bolag.
Med Folksam allrisk så täcks även cyklar.
Det fungerar inte med "vanlig lägenhets"försäkring, men det gör det sannolikt inte i något bolag.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:09David, jag sjäälv ha länsförsäkring
David, jag sjäälv ha länsförsäkring