Quote from Berit Bengtson on 16 July 2008, 21:05Trist med din ram.
Men även om det inte bara är växelörat som är skadat utan även dess infästning så är det inte säkert att ramen har blivit skrot.
Det skall finnas utbytes växelöron som skruvas fast på gaffeländen.
(Att borra o gänga är väl att föredra
Trist med din ram.
Men även om det inte bara är växelörat som är skadat utan även dess infästning så är det inte säkert att ramen har blivit skrot.
Det skall finnas utbytes växelöron som skruvas fast på gaffeländen.
(Att borra o gänga är väl att föredra
Quote from Funbeat user on 16 July 2008, 23:03Jag var nere på cykel city idag och skaffade ett nytt öra, dom var i aluminum så de finns en chans att det går att laga.
Om inte annat så kan de nog gå att böja till så att hjulet kan sättas på igen så får man göra om den till singlespeed eller likande.
Jag var nere på cykel city idag och skaffade ett nytt öra, dom var i aluminum så de finns en chans att det går att laga.
Om inte annat så kan de nog gå att böja till så att hjulet kan sättas på igen så får man göra om den till singlespeed eller likande.
Quote from Anders Wallerstedt on 17 July 2008, 08:36Ta med ramen till en cykelverkstad för bedömning och ev riktning. Sedan om den måste svetsas, ta den till svetsaren.
Ta med ramen till en cykelverkstad för bedömning och ev riktning. Sedan om den måste svetsas, ta den till svetsaren.
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 18:01EXAKT samma sak hände mig faktiskt mitt i vätternrundan detta år! Kedjan hoppade, fastnade nånstans och när jag trampade så slets hela bakre växelpartiet av. (där guiderna sitter)
Ramen sabbad och det var bara att köpe en ny cykel, så jag köpte en fin bi
EXAKT samma sak hände mig faktiskt mitt i vätternrundan detta år! Kedjan hoppade, fastnade nånstans och när jag trampade så slets hela bakre växelpartiet av. (där guiderna sitter)
Ramen sabbad och det var bara att köpe en ny cykel, så jag köpte en fin bi
Quote from Funbeat user on 26 July 2008, 11:04Så nu är ramen fixad.
Tur man har en far som är händig, var nere på cykelcity och lyckades hitta ett "öra" som skulle gå att montera från insidan (så de kläms mellan ramen och hjulet).
Sen slipades en liten del av ramen ner så den blev jämn och så att ör
Så nu är ramen fixad.
Tur man har en far som är händig, var nere på cykelcity och lyckades hitta ett "öra" som skulle gå att montera från insidan (så de kläms mellan ramen och hjulet).
Sen slipades en liten del av ramen ner så den blev jämn och så att ör