Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:15Tja, jag har Folksam hemförsäkring. Nåt tillägg för cykel finns inte där. Man kunde tycka att det skulle vara i deras intresse att tillhandahålla en sån tjänst, men de har väl samma skeva bild av cykling som folk i gemen. Att en cykel är en halvrostig dam
Tja, jag har Folksam hemförsäkring. Nåt tillägg för cykel finns inte där. Man kunde tycka att det skulle vara i deras intresse att tillhandahålla en sån tjänst, men de har väl samma skeva bild av cykling som folk i gemen. Att en cykel är en halvrostig dam
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:26Javisst Rasmus!
Jag har Folksams villaförsäkring med allt extra eftersom jag har någon gammal hybridcykel och efter senaste saltomortalen så kostade den mer än femtusen för Folksam.
Javisst Rasmus!
Jag har Folksams villaförsäkring med allt extra eftersom jag har någon gammal hybridcykel och efter senaste saltomortalen så kostade den mer än femtusen för Folksam.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:30Och trots det säger deras egen personal att de inte alls täcker skador på cykel. Bara stöld.
Och trots det säger deras egen personal att de inte alls täcker skador på cykel. Bara stöld.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:33Du har väl fel sorts försäkring ex. lägenhets eller studentförsäkrin?
Du har väl fel sorts försäkring ex. lägenhets eller studentförsäkrin?
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:40Mina frågor var allmänt hållna. Men för all del, det kan ju handla om gamla avtal också. De svarar naturligtvis bara på vad som gäller när jag pratar med dem, men ditt avtal kanske är många år sen du skrev på?
Mina frågor var allmänt hållna. Men för all del, det kan ju handla om gamla avtal också. De svarar naturligtvis bara på vad som gäller när jag pratar med dem, men ditt avtal kanske är många år sen du skrev på?
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 15:44Nope, men jag är kanske sekund?
Nope, men jag är kanske sekund?
Quote from Ola Jarvi on 11 July 2008, 17:30Jag fick ersättning av Folksam för skadad cykel för några år sen. Spräckte ramen när jag körde ner i en håla. Allrisk, tilläggsförsäkring eller vad den heter som täckte skador upp till 30000:.- har jag för mig.
Hur bra service som helst. Tillsammans med g
Jag fick ersättning av Folksam för skadad cykel för några år sen. Spräckte ramen när jag körde ner i en håla. Allrisk, tilläggsförsäkring eller vad den heter som täckte skador upp till 30000:.- har jag för mig.
Hur bra service som helst. Tillsammans med g
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 20:48Tillägg: Det är Dalarnas (länsförsäkringar) som har dyr-plast tillägget. Antar/gissar att eftersom det är ett försäkringskooperativ så är problemen med försäkringsbedrägerier små vilket möjliggör en sådan försäkring.
Tillägg: Det är Dalarnas (länsförsäkringar) som har dyr-plast tillägget. Antar/gissar att eftersom det är ett försäkringskooperativ så är problemen med försäkringsbedrägerier små vilket möjliggör en sådan försäkring.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 20:56Eftersom tilläggsförsäkringen i LF Skåne kostade 36-38 kr per tusenlapp i försäkringsvärde för tio år sedan så vill inte jag kalla det billigt.
Då gäller en tilläggsförsäkring per cykel!Det blir en del om du har några stycken cyklar och sedan skall det
Eftersom tilläggsförsäkringen i LF Skåne kostade 36-38 kr per tusenlapp i försäkringsvärde för tio år sedan så vill inte jag kalla det billigt.
Då gäller en tilläggsförsäkring per cykel!
Det blir en del om du har några stycken cyklar och sedan skall det
Quote from Funbeat user on 12 July 2008, 11:06Det här är förståss lika bäst att ha utrett från början med sitt försäkringsbolag. Jag har precis skickat följande fråga per e-post. Dvs i vad ersättning ingår och om inte, vad för tillägg krävs.
BOQ...
Vad för scenarion kan inträffa?
1. Olycka på egen e
Det här är förståss lika bäst att ha utrett från början med sitt försäkringsbolag. Jag har precis skickat följande fråga per e-post. Dvs i vad ersättning ingår och om inte, vad för tillägg krävs.
BOQ...
Vad för scenarion kan inträffa?
1. Olycka på egen e