Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 12:41Hans,
hur är det möjligt? SAOL kör väl med avstavning efter ordled som ofta är helt omöjliga att ha en aning om ifall man inte känner till ursprungsordet. Vill minnas att vissa ord, som t ex kalendaber, inte ens ska avstavas.
Hans,
hur är det möjligt? SAOL kör väl med avstavning efter ordled som ofta är helt omöjliga att ha en aning om ifall man inte känner till ursprungsordet. Vill minnas att vissa ord, som t ex kalendaber, inte ens ska avstavas.
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 12:50kalendaber?
Menar du kandelaber?
kalendaber?
Menar du kandelaber?
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 12:57http://en.wikipedia.org/wiki/Hyphenation_algorithm
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 14:50Lady G,
oops, ja det gör jag... 🙂
skriv på svarta tavlan:
kandelaber
kandelaber
kandelaber
kandelaber
kandelaber100 ggr
Lady G,
oops, ja det gör jag... 🙂
skriv på svarta tavlan:
kandelaber
kandelaber
kandelaber
kandelaber
kandelaber
100 ggr
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 14:52Hans,
det där var ju inte enligt SAOL. Vad jag menar är: hur kan en algogritm avgöra var avstavningen ska vara om det inte följer någon logik? Jag säger inte att det inte går, bara att jag inte kan fatta hur.
Hans,
det där var ju inte enligt SAOL. Vad jag menar är: hur kan en algogritm avgöra var avstavningen ska vara om det inte följer någon logik? Jag säger inte att det inte går, bara att jag inte kan fatta hur.
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 14:55Jag tyckte kalendaber(KalendAber) var fyndigt! 😀
Jag tyckte kalendaber(KalendAber) var fyndigt! 😀
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 15:18Gillade kalendaber, ligger bra på läppen 🙂
Föreslår ett nytt ord till SAOL:
Kalendaber = urspr. Sammandragning av kalender och aber. Bet. Svårigheten i att planera in alla aktiviteter man önskar göra i ett redan fullpackat schema.
Gillade kalendaber, ligger bra på läppen 🙂
Föreslår ett nytt ord till SAOL:
Kalendaber = urspr. Sammandragning av kalender och aber. Bet. Svårigheten i att planera in alla aktiviteter man önskar göra i ett redan fullpackat schema.
Quote from Lotta Lindström on 15 January 2008, 15:21Klockrent! 😀
Klockrent! 😀
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 15:21Eh, jag självklart var det så jag menade. Bra att ni två fattade det (#)
Eh, jag självklart var det så jag menade. Bra att ni två fattade det (#)
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 16:08Eller varför inte:
Kalendaber = Avhuggna ord i snäv kalender 🙂
Eller varför inte:
Kalendaber = Avhuggna ord i snäv kalender 🙂