Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 16:21> Hans,
> det där var ju inte enligt SAOL. Vad jag menar är: hur kan en algogritm avgöra var
> avstavningen ska vara om det inte följer någon logik? Jag säger inte att det inte går, bara att jag
> inte kan fatta hur.Algoritmerna brukar börja med utgå fr
> Hans,
> det där var ju inte enligt SAOL. Vad jag menar är: hur kan en algogritm avgöra var
> avstavningen ska vara om det inte följer någon logik? Jag säger inte att det inte går, bara att jag
> inte kan fatta hur.
Algoritmerna brukar börja med utgå fr
Quote from Emma Sjöberg on 15 January 2008, 17:29😀 Ha ha ha.. Heja på...
😀 Ha ha ha.. Heja på...
Quote from Funbeat user on 15 January 2008, 19:29😀 😀 😀
😀 😀 😀
Quote from Mikaela Lexén on 15 January 2008, 22:33>Anders
Det är sådant som brukar kallas Freudiansk felsägning eller felskrivning kanske det skulle vara... 😉
http://sv.wikipedia.org/wiki/Freudiansk_fels%C3%A4gning
>Anders
Det är sådant som brukar kallas Freudiansk felsägning eller felskrivning kanske det skulle vara... 😉
http://sv.wikipedia.org/wiki/Freudiansk_fels%C3%A4gning
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 09:08Hans,
ok, tack för info. Så den här typen av algoritm kan alltså baseras på ett register eller vad man ska kalla det.Dennis, jag det blev ju en väldigt lämplig felstavning. KAnske rent av lite freudiansk 🙂
Hans,
ok, tack för info. Så den här typen av algoritm kan alltså baseras på ett register eller vad man ska kalla det.
Dennis, jag det blev ju en väldigt lämplig felstavning. KAnske rent av lite freudiansk 🙂
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 09:42Anders: Precis. Man brukar börja med någon naiv algoritm som avstavar mellan stavelser i ord. Sedan får man ha register med undantag. Och så finns det ytterligare problem, en del ord kan se exakt likadana ut men ha olika betydelse t.ex. om de används som
Anders: Precis. Man brukar börja med någon naiv algoritm som avstavar mellan stavelser i ord. Sedan får man ha register med undantag. Och så finns det ytterligare problem, en del ord kan se exakt likadana ut men ha olika betydelse t.ex. om de används som
Quote from Funbeat user on 20 January 2008, 15:33Skulle också önska att det blev lite ordning på kalendern.
Avhuggna ord ser inte snyggt ut. Inte heller när man trycker Enter två gånger för att få lite mellanrum mellan raderna, men meningarna ändå klistras samman, m.m.
Skulle också önska att det blev lite ordning på kalendern.
Avhuggna ord ser inte snyggt ut. Inte heller när man trycker Enter två gånger för att få lite mellanrum mellan raderna, men meningarna ändå klistras samman, m.m.
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 18:51Lyfter upp frågan.
Lyfter upp frågan.